Er zijn weer twee weken voorbij dus de Female-Gamers Super Mario Maaksters moeten weer aan de bak. Het is moeilijk om moeilijke levels te maken, en af te wachten tot je eindelijk die Yoshi kunt inzetten, of Mario’s pantoffel dragende rijdier er ook deze week bij is, lees je in deze vijfde editie van Super Mario Maaksters.

Laura’s Level – 487C-0000-00F4-66F3

IMG_SuperMarioMaaksters_Laura

Laura: Ik wilde eigenlijk heel graag een level met Yoshi maken, maar ik heb die keuze nog niet gekregen. Omdat het buiten zo koud is, wilde ik een vrolijk level maken, dus ik heb gekozen voor een onderwatervariant. Zoals ik vaker heb gedaan, heb ik het level volgestort met vijanden. Volgende week ga ik zeker harder mijn best doen om de dames duivelse dilemma’s te geven, maar deze week wilde ik het even houden bij quantiteit in plaats van kwaliteit.

Sandra:
Bij Laura’s level valt mij meteen één ding op: een groot vraagteken-blok waar ik meteen gebruik van ga maken. Dat ik daarna vuurballen kan schieten heeft mij niet ver geholpen. Na de eerste rij visjes raakte ik bij de thwomps mijn krachten alweer kwijt. Dat ik daarna een leger aan inktvisjes tegen zou komen had ik niet in de gaten. De weg naar de finish was daarom lang en moeizaam, maar gelukkig was na een paar pogingen een gelukstreffer mijn redding langs alle vijanden.

Celine: Ik heb vals gespeeld in Laura haar level. Water levels zijn heel makkelijk te halen als je boven in beeld blijft zwemmen. Zo kon ik Laura haar level makkelijk halen. In het begin komt een muur met vissen aan zwemmen en ligt er een ?-blok met een vuurbloem. Als je eerst helemaal naar boven zwemt voor de muur vissen en dan naar beneden dan kan je de bloem makkelijk pakken. Dan is het een kwestie van hard door zwemmen en de vlag is binnen hand bereik.

Celine’s Level – F4AB-0000-00E3-133A

IMG_SuperMarioMaaksters_Celine

Celine: Afgelopen keer had ik de ijsblokken vrijgespeeld dus leek het mij leuk om die in mijn level te verwerken. Het idee was om verschillende afstanden uit elkaar de blokken te plaatsen zodat je moet springen in snelheid en vervolgens vuurspijlen neer zetten waar je moet timen. Hier gaat bijna iedereen de mist in van snelheid overschakelen naar timing.

Laura: Celine’s level van vorige keer was me niet gelukt, en het is duidelijk dat ze het me vandaag iets makkelijker heeft willen maken. Misschien iets te makkelijk, want ik stierf slechts twee keer voor ik het einde in een keer gemakkelijk haalde. Een keer ging ik dood bij de buis, omdat ik dacht dat ik daar verder moest, terwijl ik gewoon terug had moeten gaan, hihi. Ik zacht echt even te twijfelen voor ik de sprong in het diepe nam, en toen ik hem eindelijk nam, ging ik dood, hihi, dat was lullig.

Sandra: Celine, de koningin van de moeilijke levels, heeft ons deze week genade gegund. Eerst kreeg ik meteen een botje tegen mijn hoofd gegooid door de skelet-koopa’s. Maar het meest lastige aan dit level vond ik de ijsvlakken die mij met mijn hoge snelheid gauw het ravijn in lieten glijden. Dit heeft enige oefening nodig gehad om daar aan langs te komen, waarbij ik vervolgens meteen in een vuurketting spring. Gelukkig viel het einde mij reuze mee en ben ik benieuwd of we de volgende keer een extreem moeilijk level krijgen die dit gemakkelijkere level moet compenseren.

Sandra’s Level – 4292-0000-00F5-6BF8

IMG_SuperMarioMaaksters_Sandra

Sandra: Mijn doel deze week was om een beetje een moeilijk level te maken, maar mijn focus lag deze keer voornamelijk op het thema: Boo’s spookhuis. Met vuurballen, skelettenplatformen en natuurlijk Boo’s wilde ik het lekker duister houden! Met een nare verassing van Bowser aan het eind hoop ik ze van hun stuk te brengen waarbij ze hopelijk de fout in gaan en het nogmaals moeten proberen.

Celine: O nee, Bowser Castle theme van Sandra deze week. De vervelende spoken staan klaar om je te irriteren. Sandra heeft mij een paar keer voor de gek gehouden met verborgen spullen. Ook staat er een pijl gericht op een ?-blok waar vervolgend een Boo in zit. Wat is Sandra toch aardig deze week (not). Na zes keer in haar valstrikken te zijn getrapt heb ik toch mooi het einde behaald.

Laura: Heel erg leuk om een Bowser-level te doen, al heb ik hem helemaal niet verslagen, ben gewoon snel onder hem door gerend (of over hem heen gesprongen, ik weet het niet eens meer). Wat ik zo tof vond aan dit level, was dat het heel veel elementen had die het deden voelen alsof het een echt level uit een Mario-game was. Er waren veel moeilijke stukjes, waaronder eentje waarbij er zo’n doodshoofdjestreintje wegvalt en er net daarboven twee spookjes heel sneaky gepositioneerd zijn. Dit is mijn favoriete level van Sandra tot nu toe. Ik ben benieuwd waar ze in nummertje 6 mee komt!

In december volgen er nog twee edities van Super Mario Maaksters. Heb je in de tussentijd zelf een level dat je graag wilt delen, laat het dan hieronder achter in de reacties!

About JennyD

Jenny schrijft graag over games, films en tech. Als ze niet te laat is met op play drukken als haar katten debiel doen, dan is ze in de bioscoop te vinden, cocktails aan het drinken of aan het genieten van een hiphopfeestje.

View all posts by JennyD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.