Heb jij altijd al een wereld beroemde kunstenaar willen worden? Dan is dit jouw kans. Met Art Academy Atelier voor de Wii U leer je schilderijen maken. Deze game is voor iedereen die goed kan tekenen en daar ook zeker de tijd voor neemt.

img_artacedemywiiU2

Om te beginnen met het maken van kunst heb je een meester nodig. Een oude man genaamd Vincent geeft handige cursussen om het schilderen onder de knie te krijgen. Zo zijn er cursussen voor beginners en gevorderden. In de eerste lessen leer je werken met kleuren en schaduwen. Beginners lessen beginnen met het maken van een tomaat, appel, lelies, aardbei, ei, landschap en zeezicht. De gevorderden leren een stilleven, kat,park en een buste te maken. Een buste is een beeldhouwwerk van een hoofd.

img_artacedemywiiU1

Dan is er nog een cursus materialen. Hier leer je omgaan met potloden, pastelkrijt, kleurpotloden, houtskool en verf. Als je echt een mooi kunstwerk wil maken, is het belangrijk dat je alle materialen goed kent. Na het maken van jouw werk kan het online zetten. Zo kunnen alle je vrienden jouw werk bewonderen. Je kan ook andermans werk zien. Om echt iets heel moois te maken ben je zeker twee uur bezig.

img_artacedemywiiU4

Naast de cursussen kan je ook vrij schilderen. Hier kan je een foto namaken, zelf iets verzinnen of een landschap maken. De game bevat vijf verschillende landschap composities. Door je gamepad 360 graden te draaien in je kamer, zie je meer van het landschap en kan je een leuke/originele foto maken. Het is zeer handig om ook alle gereedschappen goed te kennen.

img_artacedemywiiU3

De eerste lessen zijn leuk en nog vol te houden. Als je verder speelt worden de lessen steeds moeilijker en vind ik het resultaat nergens op lijken. Tijdens de uitleg van Vincent wordt veel informatie verteld over wat er getekend gaat worden. Soms is er zoveel tekst dat je denkt laat mij tekenen! Art Academy Atelier bevat rustige muziek om helemaal relaxt te worden en dat mag ook wel als je echt goed resultaat wil hebben. De game zelf vind ik niet zo origineel, voor mijn gevoel zijn er al genoeg teken academy spellen.review_cijfer_7.2

+ Online delen van kunstwerken
– Originaliteit

Kopen als je: museums te duur vindt en graag kunst wil bekijken van anderen.