Je kan vanaf nu de The Legend of Zelda × Mario Kart 8 DLC downloaden voor Mario Kart 8. Wat heeft deze DLC je allemaal te bieden?

Heb je de banen van Mario Kart al tig keer bereden en ben je toe aan iets nieuws? Dan is de The Legend of Zelda × Mario Kart 8 een goede keuze. De DLC brengt drie nieuwe personages, vier nieuwe voertuigen en acht nieuwe circuits naar de game. Daarnaast krijg je nog de keuze uit acht verschillende kleuren Yoshi’s en acht verschillende kleuren Shy Guy’s.

De DLC bestaat uit twee delen. Deel een is het Legend of Zelda pakket. Deze heb je meteen tot je beschikking. Deel twee van het pakket bestaat uit een Animal Crossing gedeelte en deze gaat open in mei 2015. Het Legend of Zelda pakket voegt direct Tanuki Mario, Cat Peach en Link toe aan je personages om mee te racen. Daarnaast voegt het ook direct de Sprinter, Turbo Tanuki, Blue Falcon en Triforcer toe aan je lijst van wagens. De Sprinter ziet eruit als een soort hovercraft, de Turbo Tanuki lijkt op een soort Jeep, de Blue Falcon heeft veel weg van een ruimte raket en de Triforcer is een motor in de vorm van een paard met de schilden van Link aan de zijkant. Daarnaast krijg je nog het Triforce wiel tot je keuze en de Triforce Hyliaanse vlieger in de zweefsectie. Dit zijn overigens de Nederlandse benamingen. In het Engels heten ze B Dasher, Tanooki Kart, Blue Falcon en Master Cycle.

Naast al deze leuke nieuwe voorwerpen zijn er ook twee nieuwe cups. De eerste is de Eierbeker en de tweede is de Triforcebeker. De Eierbeker brengt de vier nieuwe banen; Yoshi’s Circuit (GCN), Excitebike Arena, Drakendreef en Mute City naar de game. De Triforcebeker brengt de vier nieuwe banen; Wario’s Goudmijn (Nintendo Wii), Regenboogbaan (SNES), Toads Poolbasis en Hyrule Circuit naar de game.

De eerste baan in de Eierbeker is Yoshi’s Circuit. Deze baan vind je ook op de Gamecube. De baan is mega bochtig. Er zijn ook veel lawinetunnels te vinden, maar verder doet het niet veel aan Yoshi denken. Dit is ook niet zo vreemd gezien het feit hem erin ligt dat de vorm van de baan een Yoshi is en hij daar dus zijn naam aan dankt.

De tweede baan in de Eierbeker is Excitebike Arena. Deze baan is een soort dirtbike maar de dirt ontbreekt een beetje. De baan is gebaseerd op de game Excitebike uit 1984. Er zitten veel sprongen in en er liggen op sommige plaatsen modderpoelen die je langzaam laten rijden.

De derde baan in de Eierbeker is Drakendreef. Drakendreef heeft een Chinese sfeer en laat je over een mooi circuit rijden waarbij je door draken heen racet. Dit is het eerste circuit in deze beker die je ook op de kop zal laten rijden en dit gebeurt dan ook best vaak.

Het laatste circuit in de Eierbeker is Mute City. Mute City is een circuit gebaseerd op de game F-Zero uit 1990. Het circuit doet dan ook futuristisch aan en bevat veel boostplateau’s. De baan heeft ook wat muziekelementen in de weg zoals in het Electrodrome circuit. Mute City is het enige circuit in de Eierbeker waar je ook vanaf kan vallen.

De Triforcebeker heeft als eerste circuit Wario’s Goudmijn welke je misschien al wel eens op de Nintendo Wii variant gespeeld hebt. De baan is eigenlijk exact hetzelfde als op de Wii. Het enige verschil wat ik gemerkt heb is dat wanneer je tegen de mijnwagens aanbotst in de Wii U variant, je niet over de kop gaat en stil komt te staan, maar je rondgedraaid word en weer gewoon door kan rijden.

De tweede baan in de Triforcebeker is de Regenboogbaan. Deze variant van de Regenboogbaan komt van de SNES. De baan ziet er eigenlijk exact hetzelfde uit, maar met betere graphics. Op de baan vind je net als in de SNES versie, Thwomps die de baan doen golven wanneer ze neerkomen. Je kunt van de baan vallen maar het circuit bevat geen moeilijke bochten en dus is vallen eigenlijk uitgesloten. De Thwomps zijn je grootste vijand, dus zorg dat je niet onder ze komt.

De derde baan in de Triforcebeker is Toads Poolbasis. Dit is een nieuw circuit. In het Engels heet de baan Ice Ice Outpost. Het circuit bestaat uit een gele en een groene baan die soms los van elkaar komen en je dus de keuze moet maken of je naar links of naar rechts gaat. Op sommige plekken kun je van de ene baan op de andere baan springen. Het landschap bestaat verder uit gletsjers en water met tankschepen.

Het laatste circuit in de Triforcebeker is Hyrule Circuit. Zoals de naam al doet vermoeden komen we terecht in de wereld van Zelda. In plaats van muntjes kun je groene Rupees op het circuit verzamelen. Het circuit bestaat uit gedeeltes met bos en de binnenkant van het kasteel van Zelda waarbij je om het zwaard van Link rijdt.

Ik ben erg benieuwd naar de banen en voertuigen die in mei gaan unlocken maar de banen, karakters en voertuigen die je nu al kunt spelen zijn al een erg leuke toevoeging voor Mario Kart 8. Vooral Zeldafans zullen deze DLC extra leuk vinden. Helaas is de Triforcer qua stats niet heel bijzonder maar, hij is voor een motor gemakkelijk te besturen en ziet er tof uit. Ben je een beetje uitgekeken op de reguliere circuits van Mario Kart 8? Dan is deze DLC zeker wel een aanrader, want de combinatie van nieuwe karakters, banen, nog te openen extra’s en nieuwe voertuigen zorgen voor weer wat extra uren raceplezier.

Heathers Score:

Fun: 9/10
Levensduur: 7/10