Naughty Dog heeft wat meer informatie gegeven over Uncharted 4: A Thief’s End. Game director Bruce Straley en Creative director Neil Druckmann spraken eerder met Game Informer.
Volgens de twee heren zal Nathan in dit deel meer kunnen dan alleen klimmen, wegduiken, sluipen, kruipen en schieten. Hij kan deze keer ook onder meer vijanden te lijf gaan terwijl hij van een modderige helling afglijd in deze sandbox-stijl game.
Neil Druckmann:
“With the verticality of Nathan Drake, with adding set pieces that weren’t necessarily in this demo, how do you get a bigger flow, something that is deeper at an emotional level? All those things come together to make the Uncharted that we want to play”
“We have our vertical slice and we’ve found our flow and the voice of this game. To us the Uncharted combat works best when it has a flow to it, when you are not just behind cover, shooting over and ducking back down. When your cover is getting flanked and you have to jump and move down to another level.”
Volgens Druckmann zal Uncharted 4: A Thief’s End a large adventure set within a comic book style vibrant world, but one that feels realistic in tone zijn.
Uncharted 4: A Thief’s End zal dit jaar naar de PlayStation 4 komen.