Speciaal voor jullie ging ik aan de slag met de game Heroes & Legends: Conquerors of Kolhar. Lees in mijn review of ze ook mij wisten te veroveren.

Heroes & Legends: Conquerors of Kolhar is een indie RPG waarbij je strategisch gevechten aangaat tegenover allerlei magische monsters en wezens. Je start met drie helden, Allen, Benedict en Yaha. Allemaal hebben ze hun eigen sterke punten, zo weet Benedict wat hij met een potje magie kan doen. Yaha vind het heerlijk om met haar zwaard te prikken terwijl Allen het clubje helden ondertussen geneest van hun wonden.

img_heroes_and_legends_004

Wanneer je begint heb je een map met daarop iconen van je hoofdmissies. Daarnaast kun je ook met kleine missies ervoor zorgen dat jouw helden ondertussen groeien en hun krachten versterken. Zeker met de hoofdmissies is het belangrijk dat je de juiste strategische keuzes hebt gemaakt in het levelen. Kiezen welke krachten je wilt upgraden gebeurt tijdens de gevechten. Je moet dus goed van tevoren al een beetje uitdenken waar je helden sterk in moeten worden. Binnen de gevechten zie je ook hoe ver je al bent binnen die missie.

img_heroes_and_legends_001
De gevechten steken vrij begrijpelijk in elkaar en deden mij een beetje denken aan de eerste Final Fantasy games. Je drie helden staan tegenover drie vijanden en om de beurt vallen ze elkaar aan. Als je ziet dat een van je helden niet zo sterk is tegenover zijn vijand kun je de helden wisselen. Verliest jouw ene held het alsnog van zijn tegenstander dan kun je iedere potion die gedropt wordt gebruiken om hem weer terug in het gevecht te krijgen. Naast allerlei potions worden er ook wapens, schilden en level-up scrolls gedropt. Deze kun je tijdens de gevechten slepen naar je helden om ze zo een beter wapen, bescherming, level, health of magie te geven.

img_heroes_and_legends_005
Hoe verder je komt in het spel hoe meer helden je vrij speelt om mee te vechten. Zo kun je een eigen team aan helden samenstellen die helemaal bij jouw vechtstijl past. Wil je nog meer zelf toepassen in de game dan is dat mogelijk. Je leert zelfs eigen wapens en bescherming te craften die ervoor zorgen dat je team van helden nog sterker worden. Ook worden ze beter tegen de klappen, magie en vergif van je tegenstanders beschermt.

img_heroes_and_legends_003

Heroes & Legends: Conquerors of Kolhar is een vrij makkelijk spel om te doen. Persoonlijk vind ik het meer een game voor op je handheld, telefoon of iPad. Er zijn ook weinig dingen die je hoeft in te stellen, bijna alles gaat automatisch. In het begin vond ik het zelfs een beetje saai en moest ik mij echt letterlijk door de vrij lange missies/gevechten heen slaan. Alleen het kiezen wat ik wilde levelen ging snel en gehaast waardoor het voelde als een beetje doelloos klikken en levelen. De muziek vond ik persoonlijk ook niet echt bij de game passen en er zat teveel herhaling in. Het is een prima game voor even tussendoor een gevecht doen en daarna snel verder met koken, lezen of wat anders.

img_heroes_and_legends_boxartSam’s score:

Gameplay: 5.5/10
Fun: 5/10