Speciaal voor jullie mocht ik lekker met mijn wapens rondslaan en tegelijk magie gebruiken om schilden te doorbreken in een demo versie van Sacred 3.
Hoe fijn is dat om jezelf even een god te voelen door RPG’s te kunnen spelen zoals Sacred 3. Tenminste zo voelt dat voor mij wanneer ik mijn gekozen karakters zich door de levels heen zie slaan. Ik mag kiezen tussen de twee mannelijke karakters Marak the Safari warrior en Vajra the Khukari archer of de twee vrouwelijke karakters Claire the Seraphim paladin en Alithea the Ancarian lancer. Aangezien ik het heerlijk vind om close combat te spelen in RPG’s kies ik voor Marak de ontzettend gespierde warrior. Nee echt hij is enorm gespierd, The Rock is er niets bij! De levels moet ik in deze beta alleen spelen met mijn gekozen karakter. In de uiteindelijke versie kan je co-op online spelen of de overige karakters doen met je mee wanneer je in singleplayer bezig bent.


Tijdens de intro’s word telepaat Aria geïntroduceerd die me gaat begeleiden tijdens de gevechten. Ze waarschuwt me op soms sarcastische wijze dat de meneertjes die op me afkomen niet zo vriendelijk zijn. Ondertussen flirt Marak er heerlijk op los alleen lijkt het erop dat Aria er eerder verveeld van raakt dan geïntrigeerd. Met mijn hamer sla ik alles om me heen makkelijk kort en klein en zo ook mijn vijanden. Helaas merk ik tijdens het vechten tegen de elite tegenstanders ook mijn health achteruit gaat wanneer deze mij een paar rake klappen geeft. Damn, mijn big muscles geven blijkbaar niet de beschermingslaag waar ik op had gehoopt. Gelukkig zijn er overal kisten te vinden waar of health: groen, of energie: geel in zit. Gewoon een kwestie van deze kapot slaan en de groene of gele orbs opnemen door erdoorheen te lopen. Uiteraard kan je ook health potions kopen in de store en deze bij je dragen, de hoeveelheid potions wat je mee kan nemen groeit naarmate je leveled.

Terwijl je speelt wordt het steeds moeilijker om verder te komen in het level. Maar dat is vaker bij games een soort van opbouwende uitdaging om naar toe te werken. Naast het brute hack ‘n slash werk kan je ook treasures vinden. Sla even een andere weg in om extra health, energie of een schatkist te vinden. Wat ik ook erg leuk vind in de levels is dat je niet alleen je wapens kan gebruiken om vijanden te verslaan. Je kunt namelijk ook met bepaalde vijanden gooien om zo een einde te maken aan het gespuis wat op je afgerend komt. En er wordt ook wel van je verwacht dat je af en toe een beetje tactisch nadenkt maar hier word je met hints van Aria wel bij geholpen. De levels variëren ook erg van duistere gothic scenes naar heerlijk rustgevende strand scènes ware het niet dat een stel monsters niets liever doen dan jou naar een verkeerde next level te slaan.

Omdat ik met Marak the Safari warrior vrij snel klaar was met de beta besloot ik om ook even te kijken hoe de overige classes speelde. Na het geflirt van Marak storte ik de wereld van Antaria in om te zien hoe Claire the Seraphim paladin zich door de levels heen slaat. Ik merkte meteen dat ze ontzettend sterk was en dat het verslaan van mijn vijanden erg gemakkelijk was. De combinatie van magie en brute kracht van haar zwaard liep ontzettend goed met elkaar en speelde heel erg fijn. Hierna ging ik verder met Alithea the Ancarian lancer met haar ontzettend krachtige wapen. De vijanden konden niets inbrengen tegen haar wapen, zelfs de elite vijanden en eindbaas versloeg ik binnen no time! Terwijl ik toch echt op normal speelde maar het is een beta dus dit zal vast nog wel aangepast worden. Omdat ik niet zo veel heb met archers in RPG’s had ik het karakter Vajra the Khukari archer voor het laatst bewaard. In het begin speelde dit dan ook heel erg ongemakkelijk. Vooral wanneer ik items kapot moest slaan was het echt omschakelen dat ik een pijl en boog had ipv een hamer, wapen of lans! Na een tijdje met Vajra gespeeld te hebben merkte ik dat het toch best fijn is wanneer bepaalde vijanden op een afstand blijven. Terwijl ik heerlijk rond sprong met Vajra vuurde ik de pijlen af op mijn eindbaas, een ontzettend grote trol die al vrij snel gefrustreerd en verslagen erbij ging liggen.

Sacred 3 vond ik heerlijk om te spelen. Alle classes hebben hun eigen specialiteiten. De ene class vond ik wel makkelijker spelen dan andere maar hopelijk wordt dit nog aangepast. De levels zijn niet al te lang waardoor je de game ook vrij snel opstart om even een level te spelen. Het verhaal werkt wel erg verslavend en als je graag vijanden een kopje kleiner maakt dan zal je de game niet zo makkelijk weg leggen. De weg die je moet afleggen is niet altijd duidelijk. Er zitten ook een paar uitdagende levels in waarbij je wenste dat er een map is die je even tussendoor kan openen. Maar persoonlijk zie ik dit meer als een extra uitdaging omdat de game anders te makkelijk en snel uit te spelen is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.