Kingdoms of Amalur Reckoning is een nieuwe RPG, speelbaar op meerdere platformen. De game is zeker niet de eerste RPG die uitgebracht is en moet opboksen tegen behoorlijk wat andere titels. Ik mocht voor jullie deze game testen.Een intro neemt je mee in het verhaal van de game. Een vredige wereld gaat onder in het donker. Ik kan jullie natuurlijk wel het hele verhaal vertellen maar op Youtube is de intro te zien. Ik zou zeggen neem zelf een kijkje.

Op het moment dat de cinematic intro afloopt start je met het maken van je character. Je kunt je character helemaal aanpassen zoals je wilt. Kies of je een man of vrouw wil spelen, een soort elf of gewoon mens. Kies je professions en je skills. Je huidskleur en piercings, je kapsel en je looks en je naam. Als je eruit bent ga je verder een cinematic trailer in. Zoals je hoorde in de intro ga je dood, maar niets is minder waar. Op de een of andere manier wordt je personage weer tot leven gewekt. Maar voordat je tot het besef komt dat je weer leeft beland je eerst in een ondergrondse wereld waar allemaal rottende lijken liggen.

Smakelijk is anders, dat laat je personage ook wel blijken. Nadat je bijgekomen bent krijg je de opdracht om weg te gaan op deze vreselijke plek en op zoek te gaan naar een gnome die je meer kan vertellen over hoe je weer tot leven bent gekomen. En daar start een lang avontuur met een reeks van quests, een uitgebreid verhaal, en vele gevechten.

Tijdens het questen verzamel je experience en items. Deze zorgen er voor dat je personage steeds sterker wordt en gevaarlijke wezens aan kan. Je neemt het op tegen gevaarlijk uitziende vijanden die je het liefst een kopje kleiner maken. Maar doordat je zelf steeds sterker wordt , wordt het voor hen ook steeds moeilijker. Op het moment dat je in level omhoog gaat krijg je talent points. Deze kun je in een build steken om zo bepaalde skills te versterken. Ook verdien je punten in je professions die je uit kunt breiden.

Verder is het in deze game niet van toepassing dat je kiest voor de sterkste weapons en gear het is belangrijk dat je een goede combinatie maakt hiermee om zo je character sterk te maken. Uiteindelijk is dit allemaal erg belangrijk zodat je ook de meest gevaarlijke eindbazen, en sterkste vijanden aankunt.

Hoewel ik zelf gewend ben om een RPG op de PC te spelen moet ik zeggen dat de besturing op de PlayStation 3 me erg meevalt. Ik heb alleen af en toe ruzie met de hoek van de camera. Wat betreft de buttons die je nodig hebt om een goed gevecht te leveren krijg je goede uitleg, je wordt gelukkig niet aan je lot overgelaten op de manier van doe maar wat.

Persoonlijk vindt ik de game ijzersterk maar vallen me de graphics wat tegen. Niet dat het helemaal niets is maar ik had naar de intro movie wel iets meer verwacht van de looks en graphics in de game. Soms vindt ik je character bijvoorbeeld erg lelijk overkomen. Je staat vaak te praten met iemand en het gezicht van je karakter wordt dan in beeld gezet. Een sombere eentonige uitdrukking staat op het gezicht, ook is er geen stem toegevoegd aan je character en lijkt het soms of je personage doof is en geen tong heeft. Verder zien de omgevingen er tegenover de karakters die voorbij komen wel weer prachtig uit.

De game kan je uren bezighouden. Het is zeer zeker een aanrader als je van een goede RPG game houdt met genoeg actie erin. Ondanks dat ik van de graphics wel wat meer verwacht had vind ik de game zeker de moeite waard. Wat ik ook zeer prettig vind is de laadsnelheid op de PlayStation. Ik had verwacht lange loadingscreens te krijgen. En een ander pluspunt op de PlayStation vind ik de trophies! Erg leuk voor je verzameling. Gameplay 8,5/10Fun 8,5/10Levensduur 8/10Graphics 8/10Originaliteit 8/10Totaal 8,2