Ik ben dol op plantjes! Zombies iets minder, maar eigenlijk zijn het ook maar dingen. Dingen met vreemde fratsen die ik wel een beetje ben gaan waarderen.

In Plants vs. Zombies: Garden Warfare is het wederom de planten tegen de zombies. Zombies die de hersenen graag opvreten van die lieve schattige bloempjes. Maar deze groene plantjes zijn niet voor een gat te vangen, ze knokken terug en hoe!

De game ziet er vrolijk en gekleurd uit en het zou zelfs leuk kunnen zijn voor kinderen die graag iets neer willen knallen. Er komt geen bloed aan te pas of ledematen die overal heen schieten. Je speelt als plant of zombie en hier zijn verschillende personages waar je uit kan kiezen. In verschillende werelden wordt je personage ergens gedropt en is het rennen, schieten en hopen op een goede afloop. Af en toe is het best pittig en dit spel brengt dan ook de nodige uitdaging met zich mee. Een ware uitdaging zijn de zombiewaves, 10 rondes met telkens sterker wordende zombies die mijn (en mijn mede-spelers) tuintje op willen vreten.

Al eerder is Plants vs. Zombies: Garden Warfare verschenen voor de Xbox One en Xbox 360 en heeft onze Didi deze mogen reviewen voor ons allemaal. Haar review is hier terug te lezen. Daar geeft zij ook wat uitleg over de speelmodi die ik ook ben tegen gekomen. Alleen profiteren de PC-gamers weer van een nieuwe co-op map genaamd Jewel Junction en alle eerder vrijgegeven gratis DLC waaronder de Garden Variety Pack en Zomboss Down, een Wild West thema met acht nieuwe speelbare personages. Dan natuurlijk de Cactus Canyon map niet te vergeten, waardoor je nog langer geboeid kan blijven.

Je kiest een Plant of Zombie en levelen doe je via opdrachten die in je scherm verschijnen. Een voorbeeld is dat je een bepaalde aanval een drietal keer gebruikt, of twee tegenstanders met een bepaald wapen moet omleggen. Met het levelen speel je extra aanvalsskills vrij. Ook kan je kaarten verzamelen en hiermee decoratie vrijspelen om je personages mee op te fleuren. Of planten die je kunnen helpen tijdens de Zombie invasies. Een duikbril op een plant, cool toch?

Een dik minpunt is dat de microfoons die altijd open staan van je teamgenoten. Wat is dat ongelofelijk irritant! Je hoort alles en dan bedoel ik ALLES. Van gesprekken tussen twee mensen over de boodschappen, het stofzuigen, wassen tot ruzies tussen broers en zussen die gebruik willen maken van de PC. Dan is er ook nog het echo-en als iemand de game over de boxen speelt. Gelukkig kan je dit wel ‘muten’ maar als er een nieuwe speler komt hoor je meteen weer alles. De achtergrondmuziek is wel leuk. Lekker herkenbaar van eerdere Plants vs. Zombies-games.

Ben je in het bezit van een PlayStation 3 en/of 4? Dan moet je nog even wachten tot 21 augustus als Plants vs. Zombies: Garden Warfare ook op die platformen verschijnt.

Patricia’s Score
Fun: 9/10