Na mijn review van Kinect Sports Season Two maakte nog een sport game me eigenlijk niet zoveel uit. Alle gekke sporten beginnen me eigenlijk wel te bevallen dus ik ben vol goede zin aan Winter Stars begonnen. Ik wist al dat ik zou beginnen met iets van skiën en bobsleeën. Dus kom maar op met alle winterse sport taferelen.

Waar moet ik beginnen met de review van Winter Stars. De slechte graphics of de commentator die er geen problemen mee heeft je met de grond gelijk te maken als je als 4e eindigt? Mijn ervaringen met Winter Stars zijn niet de leukste sinds ik begonnen ben met reviewen. Beginnen: Mijn spel begon al vreemd. Ik heb Winter Stars opgestart, hij begon midden in een spel, eindigde midden in dat spel om vervolgens een verhaal te gaan laden. Hoofdrol speler Jack heeft een probleem. Er is geen team, er zijn geen sponsoren en de eerste cup staat voor de deur. Hoe hij die ineens heeft weet ik niet, want je kan de ‘career mode’ gewoon starten met een team.

Je begint dit spel in career mode. Deze moet je spelen om andere sporten dan de vier begin sporten te openen. Je begint met bobsleeën, biatlon, kunstschaatsen en skiën. Voor een spel krijg je een tutorial en een bla bla bla verhaaltje. Een teamlid komt met haar broertje. Geen idee waar dit heen leid, want die zie je niet meer terug… Je krijgt best goede tutorials te zien en ook tijdens de game laat een poppetje in de hoek je zien wat je moet doen. Als dat toch eens zou werken. Ik heb me rot gerent, gezwaaid en vormen na gedaan, maar ik ben overal als 4e geëindigd en dan wordt je door de commentator met de grond gelijk gemaakt. Hij maakt venijnige opmerkingen en geeft mij het gevoel dat het nog een keer nutteloos is. Ook je team zeikt je af als je verliest. Zo staat na het bobsleeën de ene de andere te duwen en kun je aan de lichaamshouding zien dat er ruzie gemaakt wordt, ook al heb je er geen geluid bij.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om te proberen andere sporten te openen voor deze review, maar je moet echt de cup winnen om verder te mogen en ik heb me rot geskied en geschaatst, maar gewonnen heb ik echt niet. Maar er zijn nog meer vreemde gewaarwordingen in dit spel. Je vreselijke loadingscreen vertelt je hoe goed of hoe slecht je het doet. Mijn loadingscreen zei bij mijn eerste game al progress 0%, 1 gouden medaille. Wow ik heb een medaille op 0% terwijl ik nog niks gedaan heb. Graphics:Mijn voorkeur gaat nog liever uit naar mijn eigen gekke Xbox Avatar dan deze bobbelige zogenaamde echte mensen. De gezichten zijn bobbelig en vreemd om naar te kijken. De ogen zijn doods en kijken vreemde kanten op. Ook de sneeuw en het landschap vind ik grauw. Het loadingscreen zwart met oranje wat op geen enkele manier past bij een sneeuw game. Er zit een vreemde perspectief lijn in, maar de informatie die er in komt staat weer niet in dit perspectief.

Controles:Of mijn slechte resultaten aan mij liggen of de controles is nog maar de vraag. Voor mijn gevoel reageren de controles of te goed of te slecht. Zo moet je bij het bobsleeën in de bochten opzij hangen. Als je hangt draait hij niet of hij draait zo ver dat je in botsing komt met de zijkant van de baan. Bij het skiën hetzelfde verhaal. Je gaat rechtdoor terwijl je hangt of je gaat ineens zo scherp dat je de bocht teveel neemt en nog in de andere zijkant beland.Mijn mening: Ik weet niet of ik nog veel tijd zou willen steken in proberen andere sporten te openen als mijn ervaringen met deze sporten al zo slecht zijn. Ik vond het vreselijk frustrerend om te spelen. Je doet zo hard je best en ziet geen resultaten en krijgt vervolgens ook nog een rot opmerking van de commentator. Zeker niet mijn spel!Score:Gameplay: 4/10Fun: 4/10Levensduur: 4/10Graphics: 4/10Originaliteit: 6/10Totaal: 4,4