De game Just Dance was een ware uitdaging voor mij. Zo stijf als een hark, a-ritmisch als een… Ja als een wat eigenlijk? In elk geval dansen en ik, dat is geen goede combinatie. Maar toch, na enige kennis opdoen via de FirstLook, begon mijn enthousiasme te prikkelen. Of die ook echt is uitgekomen…Zo verstandig als ik ben, maak ik gebruik van de warming-up die de game aanbied. Allerlei spieren worden even warm en soepel gemaakt. En je voelt je meteen gerekt en gestrekt genoeg om eens flink met de voetjes van de vloer te gaan. Ik dacht eerst dat je met je Nun-Chuck samen moest spelen, maar gelukkig heb je alleen de Wii-mote nodig.

Quick GameOm meteen en zo snel mogelijk de game te spelen ga ik als eerste voor de Quick Game optie. Dan mag ik kiezen uit een deel van het liedje of de ‘full version’. Ik mag ook zelf een muziekje uitzoeken, in elk geval heel erg veel keus uit leuke nummers. Ik laat de Wii maar één uitzoeken en daar ga ik dan! In het begin hartstikke lastig om de danspasjes bij te houden, maar na een aantal nummers moet ik zeggen dat ik mezelf niet tegenval. Na een aantal nummers voelde ik me soepeler worden en ging het bewegen steeds makkelijker. En er is nogal wat beweging. In eerste instantie ben je natuurlijk veel met je armen aan het zwaaien, maar daarna om de uitdaging nog iets moeilijker te maken, probeer het benenwerk er ook maar eens bij te doen.

ChallengeNa een paar nummers gedanst te hebben durfde ik ook wel de Challenge aan te gaan. Hierbij kreeg ik de mogelijkheid te kiezen uit het zelf een spel samen te stellen of voor de automatische optie te gaan, waarin de game een uitdaging voor je samenstelt. Ik houd wel van een uitdaging en koos die optie. Willekeurig krijg je een liedje waarop je moet gaan dansen. Het is dan ook de bedoeling om zoveel mogelijk punten te scoren, dus zoveel mogelijk de juiste danspasjes uit te voeren. Maar als je alles samenstelt kun je het allemaal doen zoals jij graag wilt zoals bijvoorbeeld je favoriete dansnummer erbij pakken.MultiplayerOmdat ik maar in mijn uppie was, kon ik de multiplayer modus niet testen. Maar ik durf nu al te zeggen dat als ik deze game opzet als ik bezoek heb, dat het een hilarische bende gaat worden. Omdat het spel makkelijk te volgen is, zou dansen voor iedereen dus mogelijk moeten zijn.

MuziekHet ene liedje is wat ouder, de andere wat nieuwer maar heb tot nu toe alles mee kunnen zingen. En door bij de opties aan te geven dat de songteksten bij de liedjes gezet moesten worden, werd het meezingen nog makkelijker. En ondanks dat ik als vrouw meerdere dingen tegelijk moest doen, kwam ik er al snel achter dat als ik veel punten wilde hebben in het spel, ik me toch op de dans moest concentreren. In principe zou iedereen de liedjes moeten kennen, maar een aantal bekende namen zijn:Chic – Le FreakKim Wilde – Kids in AmericaSpice Girls – WannabeBlondie – Heart of GlassMC Hammer– U Can’t Touch ThisBlur – Girls and BoysThe Beach Boys – I Get AroundIggy Pop – Louie LouieReal 2 Real ft. The Mad Stuntman – I Like To Move ItDaarnaast zijn er nog veel meer zangers en zangeressen met de nodige danspasjes.

The EndIk voel me al bijna een professionele danseres, voel me na een aantal dansen een stuk fitter en merk ook dat het snel op te pikken is. Je kunt gaan voor een korte versie of langere versie en het is beide zowat een work-out. Het is lekker swingen en meezingen en ik ben erg enthousiast over deze game. Het ziet er leuk uit, de dansmoves worden voorgedaan en je kunt uitkiezen of je voor een makkelijke of moeilijkere versie wilt gaan. Ik heb me er mee vermaakt en ga het zeker nog eens spelen, gewoon omdat ik wel wil leren dansen, of gewoon iets minder houterig te zijn. Ik had niet verwacht dat ik de game zo leuk zou gaan vinden!Score– Gameplay: 9/10- Fun: 10/10- Levensduur: 8/10- Graphics: 8/10- Geluid: 10/10- Originaliteit: 8/10Totaal score volgens reviewer: 8.8

About LadyPatries

Gamer, Moeder, Vrouw van <3

View all posts by LadyPatries