Al eerder konden we jullie wat nieuwtjes over het tweede deel van Bioshock: Sea of dreams geven. Er zijn nu nieuwe details over de game vrijgegeven.* In Bioshock kon je het spel op twee manieren eindigen, maar Bioshock 2 gaat niet uit van één van deze eindes. In plaats daarvan hebben de makers getracht om een vervolg te maken die inspeelt op beide eindes.* Er is wat kritiek op de eerste geluiden van de sequel, deze zou namelijk wel erg lijken op het origineel. De ontwikkelaar zegt echter dat er genoeg oneffenheden zijn die ze glad kunnen strijken, en daarnaast hebben ze nog genoeg ideeën die een vervolg rechtvaardigen. Onder andere het spelen als een Big Daddy moet vernieuwing brengen, daarnaast hebben ze ook geleerd van het laatste gevecht uit Bioshock.* Hoewel het om een vervolg gaat, waarbij we uiteraard vernieuwingen zien, hebben ze getracht de positieve elementen uit het origineel te bewaren. Ook hierin hebben ze getracht om spelers uit te dagen om afwisselend te spelen, en zich dus niet op één plasmid te richten.* In dit tweede deel kun je vanaf het begin de Vita-Chambers, alwaar spelers konden respawnen, uitzetten, iets wat in het origineel enkel mogelijk was na een update. Spelers die de Vita-Chambers liever aan laten moeten dit keer wel rekenen op meer tegenstand, reeds verslagen vijanden regenereren namelijk, net als de speler zelf. Voorheen was dit niet het geval, en hadden ze nog steeds de schade die je als speler had toegebracht.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.