Ik kreeg voor jullie de mogelijkheid om Tom Clancy´s Ghost Recon: Future Soldier te reviewen. Voor mij is dit mijn eerste Tom Clancy die ik speel dus kan ik het niet vergelijken met andere delen van Tom Clancy serie.Ghost Recon: Future Soldier speelt zich af in de nabije toekomst, nadat een vorig team tijdens een routinemissie allemaal dood zijn gegaan wordt er een nieuw team samengesteld om uit te zoeken wat er precies gebeurt is. Dit wordt een jacht op een terroristisch netwerk die je de wereld rondstuurt. Zo bevindt jij je het ene moment in een woestijn omgeving en het volgend moment midden in een sneeuwstorm. Wat ik heel erg realistisch vindt is dat zodra jij je in de sneeuwstorm bevindt er sneeuwvlokjes op je beeldscherm komen of zodra het regen er regendruppels op komen. Ook houd je character een hand voor zijn gezicht zodra het begint de stormen.

Aangezien Ghost Recon: Future Soldier zich afspeelt in de nabije toekomst beschik je over een aantal nieuwe technieken. Je beschikt bijvoorbeeld over een drone en de mogelijkheid om je onzichtbaar te maken als je stil blijft zitten. In de eerste paar missies maak je kennis met deze nieuwe technieken en wordt er uitgelegd hoe je er precies mee om moet gaan. Deze nieuwe technieken spelen eigenlijk wel de hoofdrol in het spel omdat je ze in de verschillende missies echt nodig hebt. Er is bijvoorbeeld een missie met een mech genaamd Warhound. Deze is bewapend met raketten en mortieren en die heb je in de missie dan ook behoorlijk hard nodig wil je het overleven.

Tactiek is een groot onderdeel van het spel, naar wat ik heb gehoord was dit ook al zo bij vorige delen. Bij veel missies is het de bedoeling om ongezien je doel te bereiken en te voltooien. Stel jij of een van jouw teamgenoten wordt gezien, dan slaan de soldaten alarm. In sommige gevallen is het dan zo dat je zeker dood gaat en moet je opnieuw beginnen. Als je niet dood bent gegaan geeft het een negatieve invloed op je eindscore van de missie en wordt het een stuk moeilijker om je doel te voltooien. Tegenover een groep van bijvoorbeeld 4 vijanden kan je er ook voor kiezen ze te taggen, je drie teamgenoten zullen dan een doelwit kiezen en jijzelf richt op de vierde. Op het moment dat je dan schiet zullen je teamgenoten ook schieten en vallen de vier vijanden tegelijk dood neer.

Elke missie heeft verschillende challenges. Deze geven je bijvoorbeeld je wapens of onderdelen van wapens.Er zijn twee soorten challenges; wapen en tactisch. Een wapen challenge houdt bijvoorbeeld in dat je in 30 seconden acht vijanden moet uitschakelen. Er zijn bij elke missie altijd drie tactische, bijvoorbeeld dat je geen burger mag doodschieten. Iets wat hierbij goed kan helpen is de magnetic vision, deze zorgt ervoor dat wapens geel oplichten en waar je dus goed de onderscheid kan maken tussen burgers en vijanden.

Het is mogelijk om de campain in een vier speler co-op te spelen. Dit zorgt voor een andere spelervaring dan het samenspelen met je computer gestuurde teamgenoten. Maar het maakt het ook wel wat moeilijker, als jij bijvoorbeeld de vijanden gaat taggen kan het zijn dat een van je teamgenoten ongeduldig raakt en al schiet voordat jij en de anderen er klaar voor zijn. Of dat jij net deze missie rustig en in dekking wilt gaan en de andere besluiten het tegenovergestelde ervan gaan doen.

Ook is het mogelijk om met je vrienden samen te spelen in de multiplayermodus, deze is jammer genoeg ook niet in splitscreen. De mutliplayermodus is voor maximaal twaalf spelers waarin je vier verschillende spelmodi kunt spelen. Als je online gaat spelen kan je kiezen tussen drie verschillende soorten klassen.Klassen:

  • Infanterist: gebruikt aanvalsgeweren en lichte machinegeweren. Hij draagt een pantser waardoor het bovenlichaam beschermd is.
  • Verkenner: gebruikt sluipschutter geweren en machinepistolen. Dankzij de camouflage wordt hij beschermd tegen infrarood, hij kan ook haast onzichtbaar worden maar zodra je schiet of beschoten wordt dan word je weer geheel zichtbaar.
  • Geniesoldaat: gebruikt shotguns en persoonlijke verdedings geweren. Met behulp van een apparaatje wordt hij gewaarschuwd als vijanden op hem richten.

MultiplayerModus:

  • Conflict: Bij conflict verschijnen voorwerpen op willekeurige locaties, het voltooien van de doelen levert je team punten op waardoor je kan winnen.
  • Decoy: Bij decoy heeft het aanvallende team 3 doelen waarvan er 1 echt is en 3 valstrikken, ook het verdedigende team is er niet van op de hoogte wat het echte doel is. Zodra het aanvallende team het echte doel heeft voltooid hebben zij gewonnen. Als de verdedigers ze voordat de tijd voorbij is hebben tegengehouden winnen zij. Degene die na 3 rondjes het meeste heeft gewonnen wint.
  • Saboteur: Bij Saboteur moeten beide teams proberen de bom te veroveren die in een centraal gebied verschijnt, ze moeten daarna de de bom naar de vijandelijke basis brengen en het daar af te laten gaan. Het team dat als eerste de bom tot ontploffing brengt wint.
  • Siege: Bij siege is het niet mogelijk om terug tot leven te komen als je dood bent gegaan, dit kan pas aan het einde van het rondje. De aanvallers moeten proberen om het doel te voltooien of om alle verdedigers uit te schakelen. Als dit is gedaan winnen zij. Ook kunnen de verdedigers winnen door de aanvallers uit te schakelen. Degene die na 3 rondjes het meeste heeft gewonnen wint.

Guerrilla is een mode die je in totaal met vier spelers kunt spelen waaronder in splitscreen. De bedoeling van Guerrilla is om een bepaald doel veilig te stellen en daarna te verdedigen tegen golven vijanden. Bij golf 10 moet je weer een andere doel veroveren en daarna verdedigen. De golven worden steeds moeilijker en ook komen er meer vijanden per golf. Het is mogelijk om dit tot golf 50 te doen. Deze modus deed mij erg denken aan Gears of War horde modus, ook daar is het de bedoeling om je te verdedigen tegen golven van vijanden die steeds moeilijker worden.

In Ghost Recon: Future Soldier kan jij je wapen aanpassen zoals jij dat zelf wilt. Je kan er ook voor kiezen om het wat simpeler te maken en te kiezen tussen vier verschillende opties deze zijn; controle, bereik, kracht en wendbaarheid. Je wapen is dan daarop aangepast, dus als jij graag op een afstand blijft is bereik misschien wat voor jou. Het aanpassen van je wapen is mogelijk in campain en multiplayer.

Conclusie Ik heb me prima vermaakt met het spelen van Ghost Recon: Future Soldier, de missies waren erg divers het ene moment bevond jij je in de woestijn en daarna in de sneeuw, lekker afwisselend. Voor de multiplayer modus is het erg handig als je mensen hebt die met je samenwerken zodat je in elk geval veel kans maakt om te winnen, en ook is het altijd leuk om met vrienden de campain te doen. Dat Guerrilla in Splitscreen kan is een pluspunt. Wat ik ook leuk vind is de mogelijkheid om je wapen geheel naar eigen keuze te upgrade. Mindere punten van Ghost Recon: Future Soldier vond ik vooral het grafische gedeelte, het kon naar mijn mening veel beter. Dat het alleen mogelijk is om bij Guerrilla splitscreen te spelen vindt ik zelf zeer zuur. Bij mij komt het spel over alsof het gemaakt is voor splitscreen. En er zijn ook redelijk veel laadtijden.

Mijn score:Gameplay 9/10Fun 8/10Levensduur 9/10Graphics 6/10Originaliteit 7/10Totaalscore: 7.8

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.