God of War III een titel waar veel over gesproken wordt kwam een tijdje geleden uit in een collectors edition. Wij hebben de game mogen reviewen voor jullie. Lees verder om alles te weten te komen over deze game. Let op de review is geschikt voor 18 jaar en ouder.

Bij de game God of War hoort een heel verhaal. De game gaat over de Griekse mythologie. Kratos de hoofdpersonage van deze game is een personage dat houd van chaos. Dit terwijl de mensheid orde wil. Jij speelt in deze game het personage Kratos. Het hoofddoel van Kratos is het afmaken van de goden. Hij heeft wraak gezworen op de goden. Met name de god Zeus is niet veilig voor de barbaarse Kratos. Zeus is namelijk het doelwit van de spartaan. Zijn missie is om Zeus te vermoorden. De titanen hielpen Kratos op de berg te komen waar hij Zeus kon vinden. Het lukte Kratos niet om Zeus te vermoorden. Zeus gooide Kratos van de berg af waarna hij in de onderwereld terecht kwam. De titanen die hetzelfde doel hebben als Kratos verraden hem en helpen hem niet terug uit de onderwereld. God of War bestaat uit drie delen. Alle drie zijn ze uitgebracht voor de Playstation. Deel 3 is de eerste God of War game voor de Playstation 3. De andere games konden gespeeld worden op de Playstation 2.

Deel drie is letterlijk een vervolg op deel twee. Je gaat verder in de game waar je bij deel twee geëindigd bent. De oorlog tussen de titanen en de goden. Terwijl de oorlog tussen de Titanen en Goden bezig is moet Kratos zijn weg terugvinden naar Zeus. Zoals eerder verteld zit hij in de onderwereld. De weg is niet altijd even gemakkelijk te vinden. Het is soms wat zoeken maar uiteindelijk weet je telkens een stuk dichterbij Zeus te komen. Leuk is dat je ook tijdens het spelen verschillende trophies kunt verdienen. Kratos neemt het op tegen verschillende goden die hij tegenkomt in zijn zoektocht naar Zeus.

Je komt niet alleen vijanden tegen waar je tegen moet vechten maar je moet ook puzzels oplossen om door te kunnen naar een volgend gebied. De puzzels zijn niet altijd even makkelijk en soms ook erg groot om op te lossen. Je moet in deze game dus regelmatig je hersenen laten kraken om door te kunnen.

De game kent een makkelijke besturing. Er word duidelijk aangegeven welke acties je uit moet voeren voor speciale combo’s in gevechten. Tijdens de gevechten neem je het op tegen allerlei vijanden uit de onderwereld en de goden die Kratos tegen komt. Je vecht met verschillende wapens zoals het zwaard van Olympus en andere wapens. Tijdens het lopen kom je verborgen kistjes tegen, in de kistjes kunnen verschillende dingen zitten zoals XP, Life en Magic. Met Magic kun je speciale acties uitvoeren tijdens gevechten.

De game kent 4 moeilijkheidsgraden; Spartaan dit is de makkelijke versie, God is de normale versie, Titaan is harde versie en Chaos is het moeilijkste niveau. Wij hebben de game getest op makkelijk en hier is goed doorheen te komen. Je kunt dus de game zo moeilijk instellen als dat je zelf wil.

Grafisch is de game perfect. De filmpjes die in de game zijn toegevoegd zien er erg goed uit. Het enige wat we kunnen doen is lof uitspreken over de looks en het beeld. Tijdens het gevecht met Zeus en Poseidon zijn de graphics goed te beoordelen en er blijft weinig te wensen over. Voor een spel vind ik de looks er realistisch uitzien. Je ziet wel dat het een game is maar het ziet er ontzettend strak uit. Het enige nadeel is dat je de game moet spelen in een wat donkere ruimte. Als je het in de woonkamer wil spelen moet je de rolluik al dichtmaken door het aantal donkere levels die je moet spelen.

De muziek die toegevoegd is aan de game is past perfect bij de game. Op onheilspellende momenten heb je ook precies de goede muziek die je hoort. Je hoort ook aan de achtergrond geluiden dat er iets speciaals gaat komen.

De game God of War kent een groot verhaal. Om het verhaal te begrijpen is het raadzaam eerdere versies eerst te spelen. Als je dit niet gedaan hebt is het nog geen ramp. De game is zonder voorgaande delen ook goed te begrijpen. Als je veel waarde hecht aan een game die er grafisch goed uit ziet dan heb je met deze game een goede game te pakken en is het zeker een aanrader. Een game met weinig negatieve punten en veel positieve punten. Een minpunt vind ik wel dat je niets meekrijgt wat er gebeurd buiten de onderwereld. Je krijgt niets tot weinig mee van de oorlog tussen de titanen en goden. De gevechten die je wel ziet zien er ongelofelijk gaaf uit. Ook een punt om te benoemen is dat de taal die gesproken word gewoon Nederlands is. Onze Playstation 3 staat ingesteld op Nederlands. Algemene informatie:Ontwikkelaar: Sony computer entertainmentUitgever: Sony computer entertainment Platform: Playstation 3 Rating: 18+ Richtprijs: € 69,99 Score:– Gameplay: 9/10- Fun: 9/10- Levensduur: 8/10- Graphics: 9/10- Geluid: 9/10- Originaliteit: 10/10Totaalscore volgens reviewer: 9