Op de website las ik een aantal maanden geleden dat de game peggle in de “opruiming” is in de iTunes shop. He bah, wat vervelend ben ik nou net op een plek waar ik geen wire-less verbinding heb op mijn iPod. Op dat moment vergeet ik het even. Stiekem blijft er ergens in mijn hoofd het zinnetje rondspoken: “ik moet die game echt hebben”. En ja hoor, zondagavond kan ik eindelijk opgelucht de Peggle game downloaden. 3 x raden? Ik was verkocht! Lees snel verder waarom.Kleurtjes en muziekjesOeh shiney! Veel vrolijke kleurtjes! Vrolijke diertjes en wezentjes die je in deze game helpen of gezelschap houden. Ik word er helemaal vrolijk van! Allemaal zijn ze even blij voor me als ik de eerste levels van de game begin uit te spelen. Vuurwerk en leuke muziekjes vieren jou blijdschap mee! Yes weer een level gehaald!

SpeluitlegPeggle gaat al de nodige jaartjes mee. Zo is Peggle te vinden als een Zylom game op internet. Je kan hem als addon instaleren in world of warcraft en je kan hem spelen op je iphone. Het is de bedoeling dat jij je balletje wegschiet en alle oranje balletjes moet je weg zien te spelen. Dit is in het begin natuurlijk erg makkelijk, naarmate de game vordert wordt het natuurlijk steeds moeilijker. Je krijgt ondertussen wat hulp van de groene balletjes. De Peggle game heeft verschillende personages. Onder elke personage speel je 4 levels. Per personage doet je groene balletje een aparte move. Bij de ene explodeert hij en zorg ervoor dat de balletjes in zijn omgeving weggetikt worden zodat jij ze niet weg hoeft te spelen. Bij het andere personage krijg je krabbenpootjes waarmee je kan flipperen. Meneer konijn laat je het langste in spanning. Hij geeft een draai aan zijn magische rad en geeft je dan een verassing.

VerslavendIkzelf ben altijd een echte fan geweest van balletjes en bubblespellen. Zo ook van peggle, ik ben sinds het eerste level verkocht. Aangezien ik de game op mijn iPhone speel, kon ik redelijk vaak spelen. Tussendoor tijdens het wachten, het tv kijken, zelfs tijdens het spelen van world of warcraft. ik volgde mijn teammates en alles werd voor me gedaan! Drie dagen na het kopen van de game heb ik hem dan ook uitgespeeld! Trots dat ik was, het gebeurt normaal zelden tot nooit dat ik een spel uitspeel. Toch was ik ook teleurgesteld. Was het dit? Komt er nou echt niets meer? Bah, ik ga mijn spelletje missen. Mening Ik vond de game onwijs leuk. Een leuk tussendoortje bij een vervelingsaanval of als je op je trein moet wachten of je moeder die even snel een winkel in moet. Mocht je de game nou willen spelen als “echte” game dan is dit niet de game. Als tussendoortje zeker een aanrader. Echter door het verslavingsgehalte en de drang dat ik de game wil uitspelen ging er toch wat tijd in op en dat voor een mini game. Belangrijkste pluspunten:- Vrolijke game- Leuke bezigheid- Je hebt de game altijd bij de handMinpunten: – Verslavend- iPhone blijft soms hangen bij deze game- De game vreet batterij van mijn telefoon.

InformatiePeggle is te spelen via de website ZylomPeggle is ook te koop via de popcap en Zylom games pagina voor ongeveer €19,95Of via iTunes voor je iPhone nu weer voor €4,99