Onlangs is er een Kinderkamer accessoirepakket voor De Sims 4 verschenen. Zoals de naam al doet vermoeden staan de kinderen en hun (slaap)kamers centraal. Fans kunnen dus hun hart ophalen met het opnieuw inrichten van de kinderkamer(s).

Een nieuw accessoirepakket bevat nieuwe voorwerpen, kleding, kapsels en in dit geval ook nog voorwerpen waarmee de kinderen aan hun vaardigheden kunnen werken.

Met zes nieuwe kapsels kan je jouw kids voorzien van een nieuwe look. Maar met een nieuwe outfit ben je helemaal klaar, zou je denken. Er zitten leuke nieuwe kledingstukken tussen, lekker kleurrijk. Toch komen ook de T-shirts voorbij met verschillende opdrukken maar toch wat saai. Er zijn wel nieuwe sportieve schoenen verschenen.

img_desims4_kinderkamer_accessoires1

Dan het verbouwen van de kinderkamer(s) waar je een hele lading aan leuke nieuwe voorwerpen hebt. De nieuwe meubels zijn in eenzelfde stijl zodat je een mooie kamer kunt maken. Door kussentjes of een zogenaamd likje verf zijn deze meubels in verschillende kleuren te plaatsen. In eerste instantie kunnen ze wat kinderlijk ogen maar ze zijn er ook met iets minder opsmuck zodat je ze ook in je gewone huishouden kan plaatsen, fijn dat daar ook aan is gedacht.

Er zijn ook diverse nieuwe decoraties voor de muren van stickers tot plankjes tot schilderijen je kan er allerlei kanten mee op. Ben je niet zo’n ster in het bouwen van huizen of het inrichten van een kamer? Er zijn in elk geval een drietal kamers al gemaakt die je zo kan plaatsen. Twee slaapkamers en een soort game-room.

img_desims4_kinderkamer_accessoires3

Dan zijn er nog twee voorwerpen waarbij de Simskids hun vaardigheden mee kunnen trainen. Zo heb je een poppenkast waarmee ze hun sociale vaardigheid kunnen trainen. Hoe verder ze hier in gevorderd zijn hoe meer keuze er is in voorstellingen die ze kunnen geven. Ik hou persoonlijk niet van poppenkasten, dus mijn Sims hebben pech, dat ding komt er bij ‘ons’ niet in.

Door de komst van het Monster Strijdstation kunnen jouw Sims ‘leegtewezens’ verzamelen. Ik vergelijk het met PĆ³kemon vangen gecombineerd met Skylanders, maar dan in Simsstijl. Je Sims kunnen een leegtewezen trainen en de strijd aan gaan met andere Sims op dus het Monster Strijdstation. Deze Leegtewezens zitten in een kaart die je in de kamer kan uitstallen. Natuurlijk mogen zeldzame exemplaren niet ontbreken.

img_desims4_kinderkamer_accessoires2

Maar er is nog iets anders nieuws, engs en niet voor kleine kinderen geschikt! Ze hebben namelijk last van ‘onder je bed monsters’! Ik heb ze nog niet gespot en vind dit ook geen hele leuke toevoeging om eerlijk te zijn. Ik denk dat kinderen die dit spelen best een grote sprong naar hun bed zullen wagen als ze bedenken dat er monsters onder het bed kunnen zitten. ZIjn jouw Sims er klaar voor om ze weg te jagen?

review_cijfer_7.0Uiteindelijk is het toch een leuk pakket, de Kinderkamer accessoires. Hoewel vele fans hadden gehoopt op de leeftijdsgroep Peuters blijft het voornamelijk bij de nieuwe voorwerpen en twee nieuwe features. Het Leegtewezen spel met de bijbehorende kaarten en de mogelijkheid om ze te verzamelen, te levelen enzovoorts brengt zeker een nieuwe toevoeging aan het spel. Je speelt een spel in een spel, why not? Voor mij hoeft dat kinderspul niet echt, komt ook omdat ik meet met de jongvolwassenen groep speel, maar ik ben toch blij dat ik hem aan mijn collectie toe mag voegen.

+ Nieuwe decoratie voor je huizen
+ Meer kledingkeuze
+ De nieuwe vaardigheden