We hadden inmiddels de mogelijkheid om onder water-levels te maken, dus dat besloten Laura en Sandra te doen. Celine is al wat verder, dus die schotelt de dames ditmaal een eindbazenlevel zonder eindbaas voor. De moeilijkheidsgraad is vooral bij een level akelig moeilijk, en dat is niet het level dat je verwacht..
Laura’s level: 5D6A 0000 00C1 A256
Laura: Nadat ik Celine’s level had gespeeld, wilde ik het haar eigenlijk zo moeilijk mogelijk maken. Echter is de crux dat je altijd het level zelf ook moet kunnen finishen, en ondanks mijn stevige training in 1001 Spikes, lukte het me niet om mijn eigen level te halen. Maar, ik heb dat ubermoeilijke level bewaard voor later. In plaats daarvan heb ik een soort gestoord aquarium gemaakt, waarin het duidelijk is dat Mario dat niet zonder een power-upje hier en daar aankan.
Celine: Toen ik het eerste scherm zag moest ik wel even slikken. Er gebeurt zoveel in dit level dat ik er gek van word. Gelukkig vond ik al snel een vliegende ster die mij geruisloos door het level heel loodste. Voor mij iets te veel sterren want ik kon het level in één keer gemakkelijk halen.
Sandra: Nou met zo veel vijanden wist ik me eerst echt geen raad! Proberen en proberen en telkens maar weer geraakt worden door vijanden. Al snel had ik de truc door: als ik maar het eerste sterretje te pakken had, dan ging het vrij gemakkelijk. De tweede ster was een wat moeilijkere klus maar toen ik ook die te pakken had was de finish snel dichtbij.
Celine’s level: 742A-0000-0074-F6A9
Celine: Bij het maken van dit level had ik net het beeldsnelheid ontgrendelt. Ik dacht hier moet ik iets mee doen. Ook had ik het vliegende schip vrijgespeeld waardoor ik al snel tot de conclusie kwam hier iets mee te doen. Zie hier het verpletterende eindresultaat.
Sandra: Dit level ging naar mijn gevoel zo snel wat betreft het bewegen van de camera. Voor ik het wist stond ik alweer met mijn Mario-neus tegen een vijand aan. Het moeilijkste deel is echter het deel met vele kogels en twee Thwomps die je op staan te wachten. Die had ik de eerste keer dus écht niet gezien en ik ben er in de keren daarna nog heel vaak tegenaan gerend. Het springen op de kogel om bij de finish te komen was gelukkig iets makkelijker.
Laura: Jemig, ik heb hier echt heel erg lang over gedaan. Het stomme was dat mijn eerste run best goed ging, maar zodra je bij het laatste stukje voor de vlag komt, dan ben je het haasje. Je moet namelijk een kogel gebruiken om naar de vlag te kunnen springen (en niet dood te vallen), maar je laatste stukje land onder je voeten, wordt bedreigd door een sliert vuurballen en twee Thwomps. Heel erg moeilijk, maar wel simpel gemaakt, heel erg knap gedaan Celine, you almost had me there!
Sandra’s level: E8AB 0000 00A6 3A7F
Sandra: Ik ontgrendelde deze keer het onderwater level. Heerlijk dacht ik: veel inktvisjes en lekker zwemmen. Mijn doel was eerst om een soort doolhof te maken maar dat idee was al snel verbasterd naar een level waarbij ik vooral dingen heb geplaatst om het lekker afwisselend te houden. Het begin was wel bewust moeilijker gemaakt met de vele vijanden en een paar rare bochten waar je door moet springen.
Laura: Toen ik het muziekje hoorde, dacht ik: nee he, een onderwaterlevel. Gelukkig bleek dat uiteindelijk erg mee te vallen en wist ik hem in een keer uit te spelen. Ik vond het grappig hoe er her en der wat halfdode goomba’s dreven, en de manier waarop de kogels langs je gezicht vlogen, was cool, maar helaas Sandra, net niet moeilijk genoeg!
Celine: Nog een onderwater level. Bij Sandra’s level kwamen mijn Mario skills goed van pas. Veel obstakels en bullets ontwijken om vervolgens de vlag te kunnen halen. Het was in het begin best lastig maar ik wist me er door heen te slepen.
Over twee weken gaan we ons best doen een zo mooi mogelijk level te maken, in plaats van zo moeilijk mogelijk (het moet wel leuk blijven he?). Heb je zelf toffe levels gemaakt? Deel ze in de comments en tot over twee weken!