Het is weer tijd om mijn virtuele dokterskoffer van zolder te halen. Ik ga me wagen aan het beter maken van wilde dieren in de dierentuin. Maar dan moet ik me eerst verdiepen in de dieren en hun leefomgeving.

img_mijndierenpraktijk_indezoo (2)
Ik heb al kennis gemaakt met het verzorgen en beter maken van paarden in de Mijn Dierenpraktijk Paarden game ook voor de 3DS. Ik was toen niet zo heel erg blij met de game, omdat de uitleg miste van wat je zou moeten doen. Ik voelde me aan mijn lot overgelaten en dus die paarden die ik moest helpen ook.

Ik was dus erg bang dat ik in Mijn Dierenpraktijk in de Zoo ook aan mijn lot zou worden overgelaten. Gelukkig was dat niet zo en heb ik een helpende hand die mij tips geeft van wat ik moet doen in de game. Als ik even de weg kwijt zou zijn kan ik me tot deze persoon. Ik kon alleen maar een hele goede dierendokter worden die in mijn jeep naar verschillende dieren op verschillende locaties zou reizen.

img_mijndierenpraktijk_indezoo (7)
Het is dus de bedoeling om de dieren in de Savanne, Regenwoud en de Poolgebieden te verzorgen. Maar ik weet niet zoveel over al die dieren en al helemaal niet wat ze nodig hebben. Tijd om dus wat te leren over de gebieden en de dieren. Daar start je dus mee door boeken over de dieren te kopen en te lezen om daar meer over te weten te komen.

Omdat je dus de dieren moet verzorgen krijg je diverse ziekteverschijnselen voor je kiezen. De game zou geschikt zijn voor kinderen, maar allerlei nare ziekten zijn niet leuk om in een spel tegen te komen. Ik weet ook niet of het daardoor nog wel kindvriendelijk is. Hartklachten zijn lastig te verklaren aan kinderen van een jaar of 7 of 8. Een zeer pootje is makkelijker uit te leggen en beter te maken.

img_mijndierenpraktijk_indezoo (3)
Er zijn verschillende manieren om het zieke beest te onderzoeken. Al snel kom je erachter wat er aan de hand is en komt er gelukkig in je scherm te staan wat je moet doen om het dier beter te maken. Als je dat hebt gedaan ga je terug naar je thuislocatie waar je nieuwe medicijnen kan kopen en meer kan studeren om over de gebieden en dieren te weten te komen.

review_cijfer_5.6Mijn conclusie: Eigenlijk is de game best informatief al is het wel erg jammer dat er taalfouten in de tekst staan. Ook zijn sommige woorden erg moeilijk! Een game gecshikt voor kinderen kan wel een makkelijkere taal gebruiken. Het is een leuke manier om met dieren om te gaan maar hoeveel klachten kan een aap handelen? In het begin heb je een aap die diverse klachten voor de kiezen krijgt dat het bijna zielig begint te worden. Maar wil je graag (dieren)dokter worden dan kan dit een leuk begin voor je zijn!

+ Uitleg wat je moet doen!
– Taalfouten en te moeilijke woorden, zeker voor kinderen.

Kopen als… als je dol op dieren bent en een steentje wilt bijdragen aan deze virtuele dierenwereld.