Van echte feestjes naar virtuele feestje, bij mij is het altijd feest! In Party Hard gaat het niet om dansen, maar om alle feestgangers te vermoorden.

Het verhaal gaat over een Party Hard Killer, een man die ‘s nachts meer slaap wil hebben en dus besluit om alle feestgangers om te brengen zodat hij weer eens goed kan slapen. De feesten verschillen van locatie en aantal feestgangers. Het zijn willekeurige feesten waar jij opduikt om de mensen te vermoorden.

img_partyhard1

Hoe ga je te werk? De moorden moeten allemaal zo stil mogelijk worden gepleegd. Als je een feestganger vermoord let er dan op dat er niemand in de buurt staat die jou kan zien, ook ramen moet je vermijden. Ligt het lijk midden in de kamer dan is het verstandig om deze op te ruimen. Zodra een van de andere feestgangers het lijk ziet, belt deze de politie. De politie moet je altijd proberen te ontlopen. Je kan de feestgangers ook vermoorden met boobytraps.

img_partyhard_03

Er zijn verschillende plekken waar je een lichaam kunt dumpen. Zo kun je het in de vriezer leggen, in het riool gooien of in de vuil container verstoppen. De boobytraps zijn leuke aspecten in de game. Kantel een kledingkast en wacht tot er iemand in de buurt is zodat de kast omvalt, knoei met het gasfornuis zodat de eerste de beste persoon die wil gaan koken ontploft of stop vergif in het eten en vergiftig de feestgangers. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van heel veel boobytrap plezier.

img_partyhard2

In Party Hard zie je heel erg de pixels van de game. Dit past goed bij het spel want met realistische graphics zou je al het bloed uit de lijken zien stromen. In sommige feesten zit er een autoweg voor het feestterrein. Als de politie of een andere auto dan aan komt rijden, vermoord hij de mensen die op dat moment buiten op de weg staan. Dit ruimt lekker op zonder dat jij in actie hebt hoeven komen. Pas vooral ook zelf op dat je niet onder een van deze auto’s beland.

Party Hard vond ik een grappig spel om te spelen. Ik vind spellen heel leuk waar je stealth moorden moet plegen. Het geeft mij dan een extra kick als het dan lukt. De boobytraps zijn leuke elementen in de game, hiermee kan je zowel de feestgangers als de politie beetnemen. De muziek past goed bij de sfeer die de game uitstraalt.

+ Origineel en grappig spel review_cijfer_7.8

– Je moet veel geduld hebben

Kopen als je: graag een seriemoordenaar uit wilt hangen.