Mijn man en ik groeiden op met Super Mario. Zo ook mijn meiden van 6 en 8 jaar. Toen Tessa jarig was kreeg ze geld voor haar verjaardag en ik liet haar in die tijd de Super Mario Lego zien, in de hoop dat ze hem leuk zou vinden en hiervoor wilde sparen. Tot mijn grote genoegen kan ik zeggen dat ze inmiddels trotse bezitter is van de starter set, de mushroom uitbreiding en het Whomps lavafort.

Over de Super Mario Lego

Met deze LEGO® Super Mario™ Avonturen met Mario startset (71360) kunnen kinderen spelen als hun favoriete personage in de echte wereld. De set bevat een LEGO Mario™ figuur die via de lcd-schermen en de luidspreker direct reacties geeft. Spelers kunnen virtuele munten verdienen door met LEGO Mario van de Startbuis naar de Vlaggenmast te gaan via draaiende platforms en wolkenplatforms, het?-blok en supergevechten met de Goomba en Bowser Jr. speelgoedfiguren. Verplaats de stenen om nieuwe levels te maken en probeer ze te voltooien.

Onze ervaring

Mario is hier in huis al vanaf dat de meiden klein zijn in beeld. Ze zijn er dol op. Waar de jongste zich vaak in een rollenspel van Princes Peach zet, is Tessa meer van de stoere Mario dingen. Dol op Walluigi en Bowser, ook al zijn ze slecht. De lego straalt de games uit. Het Mario poppetje is interactief en maakt de geluiden die je kent uit de games. De dozen worden dit keer geleverd zonder boekje. Deze lego is interactief en maakt daardoor gebruik van een app. De app heb je nodig om alles in elkaar te zetten. Je kunt het level zelf wel van volgorde veranderen. In de app staat ook de uitleg hoe dat moet en verschillende voorbeelden. Heb je je level klaar dan kun je Mario laten starten nadat je hem ingesteld hebt. Je loopt het parcours en Mario maakt de bijbehorende geluidjes. Je hebt verschillende plateau’s die je gebruikt. Mario heeft een soort lezer en herkent door de plateau’s waar hij is. Zo kun je op water, vuur, gras, maar ook een bossfight en het springen op een van zijn vijanden. Daarnaast spring je nog op een muntjes blokje. Alle geluiden passen bij de game. Tijdens de wandeling hoor je het gezellige melodietje van Mario en als de 60 seconden bijna om zijn dan hoor je het deuntje sneller.

Wat vinden wij ervan

De Mario lego set is erg leuk. Je hebt met de basis set al genoeg voor uren speelplezier, maar de uitbreidingsset zijn een erg leuke aanvulling. Door deze uitbreiding kun je nog meer. Elke uitbreidingsset heeft zijn eigen leuke toevoegingen aan de starter set. Let op, je hebt om te kunnen spelen de starter set wel echt nodig. Hier zijn al heel wat uurtjes gespeeld met de lego. Wat mij wel opvalt is dat het stukje bij de bossfight wel wat lastig is om te doen. Hij valt van zijn plekje af en is lastig te raken. Maar dat laat de pret gelukkig niet drukken. Hier wordt weer hard gespaard voor de volgende set. Ik vind het alleen jammer dat de eindboss set zo duur is. Maar voor de kids papa en mama is dit erg leuk om in huis te hebben!