Een waterproofhoes voor je smartphone is ook in deze Nederlandse regenachtige winter erg handig. Sam testte voor ons twee waterproof smartphone-hoesjes van Cellularline. Lees snel of ze haar smartphone met het hoesje eromheen in het water durfde te gooien.

Waterproof hoesje nodig?
Mijn smartphone is zo’n beetje mijn heiligdom. Het is mijn agenda, mijn to do list, mijn boodschappenlijstje, mijn muziekspeler, ik heb er games op staan, zal mijn foto’s staan erop en ik schrijf er soms zelfs mijn artikelen op. Heel slecht maar ik heb mijn smartphone ook zo’n beetje altijd en overal bij me. Allee in sommige situaties kan mijn smartphone wel een extra beschermend hoesje gebruiken. Op de concerten die ik bezoek word wel eens bier gegooid. Lekker als je net een foto staat te maken en er een beker bier over je smartphone komt. Ik luister graag muziek tijdens het douchen, alleen met mijn waterproof speaker kan ik de nummers niet skippen. Dus zo af en toe moet ik dan onder de douche uit springen om een volgend nummer af te laten spelen.met de Cellularline hoesjes kan ik dat probleem makkelijk oplossen.

Cellularline Voyager
Als eerste test ik de volgens mij veiligste optie, de waterproof hoes zonder jack aansluiting. Op de verpakking kan je van te voren kijken of jouw smartphone niet te groot is voor het hoesje. Ik heb geluk en mijn Samsung Galaxy Note 9 past er net in. Het hoesje voelt alle stevig plastic aan. Volgens de verpakking zou mijn touchscreen nog steeds goed werken. De sluiting van het waterproof hoesje voelt echt stevig en degelijk aan. Het is net alsof er een kluis in Gringotts bank dicht gaat. Mooi want mijn smartphone is minstens zo waardevol. Hoewel mijn smartphone behoorlijk groot is past hij wel en blijft er zelfs hier en daar nog ruimte over. Het typen terwijl de plastic hoes eromheen zit is even wennen. Maar mijn touchscreen werkt nog steeds prima. Op de achterkant van het hoesje zit een stevige lus waardoor je meer grip hebt om je smartphone in het hoesje vast te houden. Ik vind hem ook reuze handig want zo kan ik mijn smartphone in het Cellularline waterproof hoesje makkelijk in mijn douche bevestigen. De waterproof test moet nog komen maar ik zie nu al het nut in van dit hoesje. Tijdens het wandelen kan ik hem makkelijk dankzij die lus achterop aan mijn riem bevestigen. De knoppen van mijn smartphone zijn ook nog goed bereikbaar. Bovendien ziet mijn waterproof hoesje er ook vrolijk uit met de roze vlekjes, maar hij is ook in het wit verkrijgbaar, mocht je geen fan van kleuren zijn. Dan nu de grote test is deze Cellularline Waterproof hoes echt waterdicht? Omdat ik enorm bang ben dat mijn telefoon alsnog stuk gaat doe ik de test eerst met een tekening van de kinderen erin. Ze maken er ongeveer 100 op een dag dus als er een verwaterd is dat vast niet zo erg… Ik vul een emmer met water en dompel de Cellularline Waterproof hoes met tekening erin. De tekening is er droog uitgekomen. Tijd om te gaan kijken of mijn douche probleem nu is opgelost. Ik hang mijn smartphone in het Cellularline waterproof hoesje in de douche en zet deze aan. Ondertussen start ik mijn Spotify, zet de speaker in de hoek en ja hoor ik kan eindelijk onder de douche blijven staan terwijl ik door mijn Spotify lijst ga. Hoes nummer een werkt precies zoals het hoort!

Cellularline Voyager music
Muziek betekend ontzettend veel voor mij. Thuis, in de auto en tijdens het wandelen ik heb altijd wel muziek aan staan. Zoals je kon lezen hierboven zelfs onder de douche. Omdat ik niet iedereen altijd wil “lastig” vallen met mijn voorliefde voor metal. Gebruik ik op de fiets of tijdens het wandelen vaak een koptelefoon. Nee het is niet nodig om een speaker op je fiets te installeren zodat iedereen de nieuwste hardstyle muziek kan horen, echt niet. Omdat ik niet van suiker ben wandel ik zelfs graag als het regent. Ieder seizoen heeft wel iets en dus ook de Nederlandse regenachtige winter. Ik maak ook graag foto’s tijdens het wandelen. Pas waren we op een regenachtige dag naar de Efteling te gegaan, ideaal want geen wachtrijen! Maar foto’s maken met mijn smartphone ging echt lastiger door de regen en ik werd toch een beetje bang dat mijn smartphone te nat werd. Vochtschade in je telefoon komt niet enkel door je smartphone in het water te laten vallen. Je telefoon kan ook vochtschade oplopen door langere en meerdere keren in een vochtige omgeving te zijn geweest. Dus altijd verstandig om toch een Cellularline waterproof hoesje te gebruiken. Tijd om te zien of ik met de Cellularline waterproof music gewoon alles nog steeds kan doen zonder dat mijn smartphone nat wordt. In de hoes zit een jack die ik aansluit op mijn smartphone. Het kabeltje is iets lastiger om erin te krijgen maar oefening baart kunst. Ik plug vervolgens mijn koptelefoon erin en start mijn muziek. Alles komt kraakhelder door en ik kan fijn door mijn muzieklijst scrollen. Tijd om foto’s te gaan maken. Het hoesje is aan de achterkant doorschijnend en heeft gelukkig hierdoor ruimte waardoor je foto’s kan maken. Zie het verschil in foto’s gemaakt met en zonder hoesje in de foto hieronder.

Sam’s oordeel:
Ik vond beide hoesjes echt heel erg fijn. Alleen bij de music editie zou ik het toch nog steeds spannend vinden om deze echt in het water te laten vallen. Ook vanwege mijn onbeschermde koptelefoon. De Cellularline waterproof hoesjes lossen voor mij echt wat problemen op waardoor ik nu echt altijd en overal optimaal mijn smartphone kan gebruiken. Mijn volgende concert staat alweer op de planning en dan gaat mijn smartphone ook mee. Dit keer alleen wel in een Cellularline waterproof hoesje.

About Amber

Historicus, lezer en fanatiek gamer!

View all posts by Amber