Op Gamescom is een van de leukste plekken om een demo te hebben, de persstand van Activision, en dan om precies te zijn de kamer van Skylanders. Die staat namelijk altijd vol met figuren, en die zijn lekker kleurrijk. De presentaties zijn dan ook altijd heel vrolijk en relaxed, en eigenlijk kun je altijd na de uitleg even zelf proberen. Dat was vorig jaar al een groot succes, want menig journalist wilde niet weg omdat het racen in SuperChargers zo tof was. Het valt op dat bij Imaginators vooral aan het begin heel enthousiast wordt gedaan wanneer je je eigen Skylander mag samenstellen.

SkylandersImaginators1

Voordat je denkt dat we in allerlei bakken met plastic lichaamsdelen mochten graaien en het dan met superlijm aan elkaar moesten hechten: je maakt de Skylander virtueel. Je zet een zogeheten Creation Crystal op de portal, en je kiest dan uit een van de tien vechtstijlen en dan maak je je Skylander met enkele voorgemaakte armen, benen, armor en kleuren. Eenmaal in de game kun je meer mogelijkheden vrijspelen, dus aan het begin zal je Skylander er nog ietwat simpel uitzien. Je kunt je Skylander echter op elk moment dat je wil aanpassen, zo ook zijn vechtstijl, wat wel handig is, aangezien Skylanders best pittig kan zijn als je hem op moeilijk speelt en ook nog eens niet al te veel oude Skylanders hebt om je een handje te helpen.

Het is heel erg leuk om na al die jaren eindelijk vanalles te kunnen tweaken aan het uiterlijk van de Skylander. Het is zo grappig om allemaal stemmetjes (qua toonhoogte) uit te proberen, en om lichaamsdelen idioot groot of juist piepklein te maken, je kunt er heel wat tijd aan kwijt zijn, zeker als je meer naar het einde van de game toe meer mogelijkheden hebt vrijgespeeld. Je moet er wel rekening mee houden dat er in die Creation Crystal slechts een Skylander past, wat dus wil zeggen dat als je aanpassingen doet aan je Skylander, je niet met een druk op de knop je oude Skylander weer terughebt als je toch niet zo blij bent met je aanpassingen.

Skylandersimaginators2

Toen we eenmaal aan het spelen sloegen, bleek dat de gameplay over het algemeen weinig is veranderd. Nog steeds moet je opdrachtjes uitvoeren voor personages die je onderweg tegenkomt, nog steeds moet je dingen verzamelen en regelmatig tegen een bosje vijanden te vechten. Het is alsnog heel erg tof, en de charme zit hem in het weerzien van die bekende gezichten, de humor en het feit dat Skylanders zo briljant is voor alle leeftijden. Maar, ik ben benieuwd of de traps uit Trap Team en de voertuigen uit SuperChargers nog een rol gaan spelen, want in deze demo kwam dat in ieder geval niet naar voren.

Het was heel tof om met de nieuwe figuren te spelen. Het zijn veel slechteriken en ook enkele nieuwelingen die als fysieke figuren op de portal te plaatsen zijn, om vervolgens in de game voor te komen. Niet alleen Skylanders-personages zoals Kaos en Golden Queen, maar ook Crash Bandicoot en zijn eeuwige vijand Dr. Neo Cortex. Ze hebben zelfs hun eigen level waarin het eiland terugkomt op een bijzondere manier, inclusief heel gezellig tropisch deuntje.

SkylandersImaginators3

Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe de uiteindelijke game zal zijn, want de portal leek vrij simpel, en ik ben heel benieuwd in hoeverre het spel ons gaat dwingen om zoveel mogelijk personages te kopen. SuperChargers ging daar heel netjes mee om, maar misschien dat we wel heel veel Creation Crystals willen hebben straks, als we onze zelfgemaakte Skylander in de huidige vorm nog geen gedag kunnen zeggen…

About JennyD

Jenny schrijft graag over games, films en tech. Als ze niet te laat is met op play drukken als haar katten debiel doen, dan is ze in de bioscoop te vinden, cocktails aan het drinken of aan het genieten van een hiphopfeestje.

View all posts by JennyD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.