Veel mensen zullen nooit hebben gehoord van Hatsune Miku: Project Diva F 2nd. Zelf val ik ook onder deze groep mensen. Toch zijn er veel fans van de game te vinden aan deze kant van de wereld. Deze game draait volledig om Japanse popmuziek. De hoofdrolspeelster van Hatsune Miku is Miku, een jonge zangeres. Ze is een geweldig karakter, prachtig ontworpen en geanimeerd daarnaast beschikt ze over heel veel charme. Lees gauw verder hoe dit digitale popsterretje haar concerten geeft.

In deze game ben je verplicht om knoppen te raken op het juiste moment van de muziek. Pictogrammen vullen het scherm en een tweede icoon rolt in vanaf de zijkant. De icoontjes worden steeds complexer in hun patronen. Elke keer als je een icoon raakt krijg je een beoordeling. Door middel van “Cool” tot “Miss” word je beoordeeld. Krijg je veel “Bad” en “Miss” op je beeldscherm dan kan het er toe leiden dat je de combo knop verliest. Zo lang je meter nog hoog genoeg is, zit je veilig. Het liedje mislukt wanneer de meter terug loopt en leeg raakt.

img_HatsuneMikuProjectDivaF2nd_4

Prestaties
“Good” en “Cool” beoordelingen vullen de meter aan de onderkant van het scherm, die moet worden gevuld tot een bepaald punt in het lied en waardeert vervolgens je prestaties. Is je timing juist, dan ontvang je meer punten. Lever je een goede prestatie dan verdien je Diva punten, die kunnen worden gebruikt om voorwerpen voor je Diva of haar kamer in de Diva Kamer modus te kopen. Het goed afronden van een nummer opent het volgende lied. Vervolgens, kun je ook de afgeronde tracks terug kijken als een muziek clip. Naast Miku zijn er een tal van andere personages in het spel. Echter, missen ze wel een beetje de charme van Miku.

Op de makkelijke stand is het nog goed te doen, hierbij hoef je telkens maar een knop te gebruiken. Het klinkt waarschijnlijk heel makkelijk “één” knop maar dit ging voor mij al aardig snel! Zodra je op de moeilijkste stand gaat spelen vliegen de combinaties je al helemaal om de oren. Voor mij als beginner was dit dus veel te moeilijk.

img_HatsuneMikuProjectDivaF2nd_5

Al met al is Hatsune Miku: Project DIVA F 2nd een fantastische game voor personen die echt van Japanse popmuziek houden. De game is absoluut niet origineel. Er zit gelukkig wel behoorlijk wat uitdaging in en je moet zeker gevoel voor ritme hebben. Vaak is dit alles wat je echt wilt in een muziekgame. Ben je nieuwsgierig geworden naar de game? Dan raad ik je aan om de demo even te downloaden.

img_HatsuneMikuProjectDivaF2nd_boxMirjam’s score

Fun: 7/10
Levensduur: 6/10