Hoewel de jeugd van tegenwoordig waarschijnlijk niet heel erg bekend is met de oude flipperkasten zullen ze waarschijnlijk wel Zen Pinball 2 en Guardians of the Galaxy kennen. Na het succes van de film komt de game met een de Guardians of the Galaxy tafel.

Zen Pinball 2 heeft, naast een groot aantal Star Wars thema tafels, ook een enorm aantal Marvel pinball tafels. Van Deadpool tot Fantastic Four en Captain America en daar komt nu ook Guardians of the Galaxy bij. De tafel zit vol met herkenbare objecten uit de film zoals Xandar, Star-Lord zijn schip uit de film, de ‘Milano’ (vernoemd naar Alyssa Milano in Who’s the Boss – Peter Quill zijn jeugdliefde) en uiteraard alle karakters en een paar badguys.

img_Zen_Pinball_GuardiansoftheGalaxy1

Je begint de game met vijf ballen (Star-Lord, Rocket Raccoon, Groot, Drax en Gamora). Het begin is dus meteen totale chaos en het feit dat je ondertussen uit de klauwen van de Kyln aan het ontsnappen bent valt wat in het niet. De flippers zullen na een tijdje stilvallen en de ballen verdwijnen dan allemaal in de drain (het gat onderaan de tafel). Star-Lord wil niet vertrekken zonder zijn favo deuntjes en aan jou de taak om de bal die hierop volgt in de juiste lane te krijgen. Lukt dit niet, dan is dit geen groot drama, de game zal gewoon verder gaan maar de bonuspunten krijg je niet. Daarna krijg je een zilveren bal waarmee je Ronan the Accuser moet zien te verslaan. Dit doe je door de drie pinball targets onder hem met de bal te activeren. Daarna moet je de bal nog een keer in de sinkhole krijgen die dan verschijnt.

img_Zen_Pinball_GuardiansofhteGalaxy2
Soms krijg je een soort bonuslevels. Zo kan Star-Lord een-op-een met Ronan vechten of Rocket Raccoon met Groot versus Ronan. Voor Rocket Raccoon moet je 6 keer door de Rocket-lane zodat iedere keer een letter van zijn naam oplicht. Als je alle letters hebt, veranderd de tafel vanzelf en zie je Ronan en Rocket op elkaar schieten. Wanneer de bal achter de flippers in de drain verdwijnt, wint Ronan en ga je weer verder met een nieuwe bal. Overigens verdwijnt niet elke bal in de drain. Groot gooit soms je bal terug wanneer Bal Safe is opgelicht.

img_Zen_Pinball_GuardiansoftheGalaxy3
De game houd uiteraard je scores bij. Als je game over bent kun je je “naam” invoeren. Let wel, de naam die je in kunt voeren heeft maximaal drie letters. De grap is snel gemaakt en mijn scorelijst bestaat dan ook voornamelijk uit geslachtsdelen en hier en daar een “hah”. De game zet gelukkig wel je Wii U naam in de algemene scorelijsten. Je hebt Team, Local, All Time, Challenge, Pro en Pinball champion scorelijsten.

img_Zen_Pinball_GuardiansoftheGalaxy4
Je kunt de game met meerdere mensen spelen. Je krijgt de keuze tussen Hot Seat en Split Screen. Hot Seat is een beetje saai omdat je op de ander moet wachten die daarna de Wii U pad doorgeeft. Splitscreen is interessanter maar daar heb je wel een Wii U Pro controller voor nodig. Overigens staat de game standaard op Wii U gamepad. Hierdoor zie je de game automatisch op je Wii U pad scherm. Wil je dit liever standaard op je TV hebben dan moet je dit handmatig veranderen in de opties.

img_Zen_Pinball_GuardiansoftheGalaxy5
De game heeft ook nog Awards. Je hebt de Orb Bonus en Complete a Collection. Voor Orb Bonus moet je de main modus uitspelen om de Orb Bonus te starten. Bij Complete a Collection moet je de collector multiball starten. Hoe je dit doet word verder niet uitgelegd maar ik ga er vanuit dat je “Collector” moet spellen met de collector lane.

img_Zen_Pinball_GuardiansofhteGalaxy5
Over het algemeen is de Guardians of the Galaxy tafel een toffe tafel. Toch heb ik hem niet meer dan twaalf keer gespeeld. Iedere keer hetzelfde verhaal met dezelfde muziek gaat een beetje vervelen. Daarom heeft Zen Pinball 2 uiteraard heel veel tafels maar elke tafel moet je apart kopen of kun je even een demo van spelen. Leuk voor de mensen die graag pinball games doen en ze allemaal afwisselen, maar ik ga liever nog twaalf keer naar de film dan dat ik nog twaalf keer die ballen uit de drain moet houden.

img_ZenPinball2CoverartHeathers Score:

Gameplay: 6/10
Fun: 6/10