Vijf previews gehad, nog een aantal te gaan. Een van die classes is de Rogue. Ook voor deze class komen de nodige veranderingen voorbij. Lees hier de eerdere previews: Warrior, Shaman, Warlock, Priest en Death Knight.Nieuwe Rogue VaardighedenRedirect (level 81): De Rogues krijgen een nieuwe mogelijkheid om hen te helpen met het omgaan van het veranderen van targets. Redirect zorgt ervoor dat actieve combo punten worden overgedragen naar je nieuwe target, zodat die punten niet verloren gaan wanneer je van target wisselt. Bovendien, self-buff vaardigheden als ‘Slice and Dice’ vereisen niet langer een target, dus Rogues kunnen extra combo punten besteden aan dit soort vaardigheden. Redirect heeft een cooldown van een minuut.Combat Readiness (level 83): Combat Readiness is een nieuwe mogelijkheid om het defensieve wat aantrekkelijker te maken. Als Combat Readiness actief is wanneer een Rogue getroffen is door een melee of ranged aanval, dan krijg hij of zij een stacking buff met de naam Combat Insight. Deze buff zorgt ervoor dat de damage die je krijgt met 10% verlaagd wordt. Combat Insight heeft een maximum van 5 stacks en de timer begint opnieuw bij elke nieuwe stack die je activeert. Het doel is om Rogues beter uit te rusten om direct (toe-to-toe) de confrontatie aan te gaan met andere melee classes, wanneer Evasion of andere stuns niet in het spel zijn. Het heeft een cooldown van 2 minuten en duurt 6 seconden.Smoke Bomb (level 85): De Rogue laat een rookbom vallen, waardoor er een wolk gecreëerd wordt die het vijanden moeilijk maakt om te richten. Vijanden die buiten de wolk staan kunnen een target in de wolk niet aanvallen met single-target vaardigheden. Ze kunnen wel zelf in die wolk gaan staan om hun target aan te vallen, of ze kunnen area-of-effect (AoE) vaardigheden op elk gewenst moment gebruiken om tegenstanders in de wolk aan te vallen. Dit zal vooral in PvP leiden tot nieuwe dimensies van de tactische gameplay. Het biedt zowel nieuwe offensieve als defensieve doeleinden. In PvP kan zo’n rookwolk dienen als schild voor je medespelers, terwijl de vijand ook dichter naar die wolk wordt toegetrokken, zonder dat ze zich moeten richten op line-of-sight obstakels. Een Smoke Cloud duurt 10 seconden en heeft een cooldown van 3 minuten.

Veranderingen vaardigheden en mechanica:* In PvP willen ze de afhankelijkheid van binaire cooldowns en ‘stun-locks’ verminderen, om ze in ruil daarvoor meer passieve overlevingskansen te geven. En belangrijke verandering is dat Cheap Slot hetzelfde dalende rendement als de andere stuns krijgt. De verhoging van Armor en Stamina op cloth, leather en mail gear zal hierbij helpen.* In PvE, ook goed voor actieve vaardigheden als Slice and Dice en Envenom, een groot deel van de schade van de Rogue is toe te schrijven aan passieve bronnen van damage. Het klopt dat Rogues vaardigheden gebruiken voor de gehele duur van een gevecht, maar Blizzard wil het percentage van Rogue damage verminderen dat voortkomt uit auto-attacks en poisons. Het merendeel van hun damage moet komen van actieve vaardigheden en speciale aanvallen.* Blizzard wil de ervaring van het leven van een Rogue verbeteren. De nadruk wordt op laag level gelegd op positionele aanvallen en ‘DoT-ramping mechanics’ (damage-over-time) en wordt vervolgens op een hoger level weer opnieuw ingevoerd voor het spelen in een groep. Ze geven Rogues op een laag level een nieuwe mogelijkheid, namelijk Recuperate. Dit zet combo punten om in heal-over-time (HoT).* Als aanvulling op de wijzigingen van combo punten, vereisen niet-damage vaardigheden, als Recuperate en Slice and Dice, niet langer een target meer. Wat betekent dat het altijd gebruikt kan worden met de bestaande combo punten die je hebt, inclusief combo punten die resteren van net gedode targets. Dit zal niet van invloed zijn op damage vaardigheden, die nog steeds combo punten vereisen die aanwezig zijn op je specifieke doelwit. Om het allemaal goed te laten samenvallen zal de UI bijgewerkt worden, zodat je precies weet hoeveel combo punten actief zijn.* Ambush zal nu werken met alle wapens, maar zal altijd lager zijn wanneer je geen dolk gebruikt. Bij het openen van Stealth, zullen alle Rogues kunnen kiezen uit burst damage, DoT vaardigheden of een stun.*Zoals ze onlangs hebben gedaan met sommige Subtlety vaardigheden, willen ze zeker maken dat je niet ‘gestraft’ wordt door je wapenkeuze. Met een paar uitzonderingen (zoals Backstab), moet je in staat zijn om een dolk, bijl, scepter (mace), zwaard, of vuist wapen te gebruiken zonder dat je ‘gestraft’ wordt voor de meeste aanvallen. * Deadly Throw en Fan of Knives gebruiken nu een wapen dat zich in je ranged slot bevindt. Daarnaast hoopt Blizzard dat het Rogues mogelijk wordt gemaakt om meer vergif toe te voegen aan hun ‘gooiende’ wapens.* Ze zijn erg blij met Tricks of the Trade als een algemene mechanica en als een manier om meer van nut te zijn in een groep, maar ze willen dat de threat naar beneden gaat. Niet zoals het nu is.

Nieuwe talents en veranderingen van oude talents:* Assassination zal meer gaan over dolken, vergif en burst damage.* Combat juist over zwaarden, scepters, vuist wapens, bijlen en het toe-to-toe vechten met je vijanden. Een Combat Rogue zal in staat zijn om langer te overleven zonder een beroep te doen op Stealth of vluchten. * De Subtlety tree zal hoofdzakelijk gebaseerd zijn rond Stealth, openers, finishers en overlevingskansen. Het gaat hier ook om dolken, maar veel minder dan bij Assassination.* Subtlety Rogues zullen over het algemeen minder damage doen, maar de andere trees hebben weer meer tools nodig.* Wapen-specialisatie talents (voor alle classes, niet alleen Rogues) gaan weg. Op die manier hoef je niet te respeccen wanneer je een ander wapen gaat gebruiken. Leuke en interessante talents, zoals Hack and Slash, werken met alle soorten wapens. Saaie talents als Mace Specialisation en Close Quarters Combat zullen verdwijnen. * De Assassination en Combat talent trees hebben momenteel veel passieve bonussen. Ze zijn van plan de hoeveelheid Critical Strike Rating, waar deze trees voor zorgen, naar beneden worden gebracht, zodat Rogues het nog steeds op hun gear willen hebben.Mastery Passive Talent Tree Bonussen:AssassinationMelee DamageMelee critical damagePoison DamageCombatMelee DamageMelee HasteHarder-hitting combo-point generatorsSubtletyMelee DamageArmor PenetrationHarder-hitting finishersDe oorspronkelijke lijst van de Rogues Mastery bonussen zullen vergelijkbaar zijn tussen de trees. Maar, hoe dieper je in een tree gaat, hoe gespecialiseerder je Masteries zullen zijn voor de speelstijl voor die spec. Assassination heeft in ieder geval betere poisons dan de andere twee specs, Combat heeft een meer stabiele en samenhangende overall damage en Subtlety heeft juist sterke finishers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.