De Hunter is echt mijn class, dus ik was zeer benieuwd naar de veranderingen, en die zijn er zeker! Van mana tot ammunitie, alles gaat anders in Cataclysm. Lees hier de eerdere previews: Warrior, Shaman, Warlock, Priest, Death Knight en Rogue.Nieuwe Hunter Vaardigheden:Cobra Shot (level 81): Een nieuwe shot dat Nature damage doet in plaats van Physical damage. Cobra Shot zal een cooldown delen met Steady Shot. Dit geeft de Hunter een alternatief om Steady Shot te gebruiken bij targets met een sterk armor, en er zijn ‘talent prikkels’ in de Beast Mastery tree om een shot echt ‘eigen’ te maken. Trap Launcher (level 83): Wanneer je dit gebruikt kan de volgende trap geschoten worden naar een locatie binnen de 40 meter. Freezing Arrow wordt verwijderd, omdat Trap Launcher voor alle traps geldt. Het heeft een minuut cooldown, geen global cooldown.Camouflage (level 85): De stelt de Hunter in staat om een verduisterende staat aan te nemen, waardoor ze geen ranged damage op zich nemen. Je kunt echter wel geraakt worden door melee of door area-of-effect (AoE) aanvallen en als je damage krijgt of doet, dan breek je het Camouflage effect. Je kunt je wel bewegen en je kan ook traps neer leggen, dan breek je het effect niet. Mocht je iemand aanvallen als je Camouflage gebruikt, dan krijg je een extra damage bonus. Resource Mechanic Veranderingen:De grootste verandering is het gebruik van mana. Dat wordt vervangen door Focus. Het werkt hetzelfde als Energy, het bouwt zich op. Het zal niet worden beïnvloed door Intellect, terwijl Haste de generatie van Focus verbetert. Hunters zullen grofweg 6 Focus per seconden genereren, net iets minder dan de 10 Energy per seconden van de Rogue. Hieronder een aantal voorbeelden wat Focus kost:- Steady Shot / Cobra Shot: geen kosten. Genereert 9 Focus per shot (of 12 per seconden in plaats van 6).- Arcane Shot / Chimera Shot / Explosive Shot: 45 Focus.- Aimed Shot / Multi-Shot: 60 Focus.- Concussive Shot / Tranquilizing Shot: 35 Focus.- Rapid Fire / Master’s Call / Disengage: 30 Focus.

Veranderingen vaardigheden en mechanica:* Na de grote verandering van mana naar Focus, gaat er nog iets weg wat je eigenlijk direct met de Hunter zou verbinden. De munitie van je geweren, bogen en kruisbogen gaan weg. Je doet nu gewoon damage zonder munitie. Je ammo slot zal dus ook verwijderen van je karakters display. Tegenwoordig kan je onwijs veel ammunitie opslaan in je bags en dat worden dan ‘grey sellable items’. De bags waarin je je munitie hebt zitten worden omgezet in grote bags. Hunters die zo’n bag niet bezitten krijgen er dus geen voordeel van, want er valt dan niet veel te veranderen.* Je pet management zal ook veranderen. Hunters krijgen nu de keuze uit twee verschillende type pets: actieve pets en opgeslagen pets. Als Hunter mag je maximaal drie actieve pets hebben (als je je gespecialiseerd hebt in Beast Mastery waarschijnlijk vijf) en die kan je te allen tijde wisselen als je niet in gevecht bent, zonder daarvoor naar een stad te gaan. Je kunt daarentegen wel veel pets opslaan. Als je wilt wisselen tussen een actieve en een opgeslagen pet, dan moet je wel even een bezoekje brengen aan je Stable Master. Dit moet ook voldoende opbergruimte bieden voor al die Spirit Beasts die rondlopen in Azeroth.* Daarnaast krijgen Hunters een pet op level 1 die past bij hun ras. Op level 10 kan je net als nu een pet temmen. Ze zijn ook bezig met veranderingen voor belangrijke buffs en debuffs binnen de verschillende huisdieren families. De bedoeling hiervan is dat de Hunter van huisdier kan wisselen als er een bepaalde rol ontbreekt in de groep. Het is het doel dat alle pets de damage verhogen, vergelijkbaar en niet groter dan enig ander dier. Een aantal voorbeelden van de veranderingen in de huisdieren families staan hieronder:- Wind Serpents: Zorgt voor een debuff dat de spell damage die je vijand krijgt verhoogt. Je kunt het zien als een zwakkere versie van Curse of Elements van een Warlock.- Ravagers: Maakt een vijand met een debuff kwetsbaarder voor Physical damage. Je kunt het zien als een zwakkere versie van Blood Frenzy van een Warrior. – Hyenas: Deze dieren zorgen voor bloedende schade (bleed damage). Je kunt het zien als een zwakkere versie van Mangle van een Druid.* Stings en andere periodieke effecten zullen nu profiteren van Haste en Critical Strike ratings. Qua duur verliezen Haste damage-over-time (DoT) vaardigheden niets, het voegt juist extra damage toe. * Viper Sting krijgt elke 3 seconden 9 Focus.* Blizzard is bezig met het versterken van Hunters als ranged class. Een Hunter start op level 1 al gelijk met ranged vaardigheden, Mongoose Bite wordt dan bijvoorbeeld weggehaald.

Nieuwe talents en veranderingen van oude talents:* Beast MasteryCareful Aim[/b]. Dit verhoogt de damage van je volgnde Steady Shot of Cobra Shot, maar verhoogt ook de cast tijd. De bedoeling is om een combinatie te maken van spells in een fatsoenlijke damage opener, vooral in combinatie met de nieuwe mogelijkheid Camouflage.* Beast Mastery Hunters krijgen ook talents die Cobra Shot superieur maken aan Steady Shot, zoals Longevity de cast tijd van Cobra Shot met 1,5 seconden naar beneden brengt.* Rapid Recuperation veroorzaakt dat Rapid Fire onmiddellijk 20/40/60 Focus geeft en dat Rapid Killing 3 Focus per seconde genereert. * Efficiency verlaagt de Focus kosten van Chimera Shot, Aimed Shot en Arcane Shot.* Thrill of the Hunt geeft je Focus na een critical strike.* Hunter vs. Wild verhoogt het genereren van de Hunter’s Focus wanneer zijn of haar pet is gestrikt, verdoofd of vast zit in wortels.Mastery Passive Talent Tree Bonussen:Beast MasteryRanged DamageHastePet Damage[u]Markmanship[/b]Ranged DamageArmor PenetrationDouble ShotSurvivalRanged DamageRanged Critical DamageElemental DamagePet Damage Veel passieve voordelen aan je pets damage zijn nu niet langer beschikbaar in de Beast Mastery tree. Ze zullen echter terug komen in het nieuwe Mastery systeem.Double ShotDe Hunter heeft een kans om een ‘gratis’ aanval te lanceren van de global cooldown voor 50% damage.Elemental DamageVaardigheden van de Hunter als traps, Black Arrow en Explosive Shot doen nu elemental damage van de volgende soorten: Verbetert Arcane, Fire, Frost, Nature of Shadow en verhoogt daarmee de damage van traps, Black Arrow en Explosive Shot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.