‘Can’t Stop the Feeling’! Zo is het inderdaad. Het succes van de Trolls gaat maar door. Het kan natuurlijk ook niet anders met al die vrolijkheid en al die leuke liedjes. Toch is het verbazingwekkend dat er nog niet eerder een videogame is uitgebracht met de vrolijke trolletjes in de hoofdrol. Tot nu! Trolls: Remix Rescue is de eerste game én wij hebben hem mogen spelen. Hoe wij deze ultieme blijheid hebben ervaren lees je in deze review!

Maak je borst maar nat voor een game vol kleur, glitter en muziek. Dat is waar het in het leven van de Trolls om draait. Toch dreigt er weer gevaar voor de altijd vrolijke Trolls, want Chaz hypnotiseert iedereen waardoor ze in de complete trance zijn van ‘Smooth Jazz’. Aan het hoofdpersonage die aan de hypnose kon ontsnappen vanwege een koptelefoon om de Trolls uit de ‘Smooth Jazz’-trance te halen en de harmonie weer te herstellen.

Al onze helden zijn van de partij, waaronder Poppy, Branch en Guy Diamond. Gelukkig speelt ook favorietje Tiny Diamond een rol in het verhaal. Een compleet eigen Troll creëren is ook mogelijk en je kunt je lol op met haarstijlen, kleding en noem maar op. De tussenstukken die in het game zitten en het verhaal vertellen zijn ook enorm leuk om naar te kijken. Stiekem hebben we vaak de neiging in games om hier snel doorheen te gaan, maar door de voorliefde voor de Trolls-films bleven we hier maar wat graag naar kijken. Tijdens je avontuur bezoek je verschillende gebieden die je, wanneer je de films hebt gekeken een feest der herkenning zijn. Poppy en Brach’s Pop Village, Barb’s Volcano Rock City en Cooper’s Vibe City zijn van de partij.

In den beginne ben je nog een eenvoudige Troll. Dankzij jouw kundige speurwerk kun je veel meer skills ontwikkelen en je haren het werk laten doen met bijvoorbeeld de Hair-Jitsu. Hiermee kun je tegenstanders een mooie mep verkopen met je haar. Andere vaardigheden die je leert zijn onder meer een dubbele sprong, je haar een regenboogbaan laten bouwen of langer zweven. Allemaal zijn ze vrij essentieel om het verhaal te kunnen voltooien. Er is echter meer. Je hebt een plakboek tot je beschikking die je mag vullen met stickers! Superleuk, want van verzamelen houden we en dat plakboek willen me maar al te graag helemaal vol krijgen. Je kunt items verzamelen die verstopt liggen in de game, karakters verzamelen op je tocht en vijanden die je verslaat. Aan het einde van de game is je plakboek, gelukkig, zo goed als vol. Dankzij de vele diamantjes die de game rijk is kun je extra kleding kopen, wat ook weer onderdeel is van je plakboek. Speur ook goed in de rondte naar gouden troll-awards. Met deze items kun je ook weer kledingstukken kopen. Let wel op: deze zitten over het algemeen zeer goed verstopt.

Als het ware beleef je één groot avontuur. Ieder gebied die je bezoekt bestaat uit drie delen en ieder heeft ook een groot eigen save-point met DJ-booth, kledingkast om je outfit te wisselen en nieuwe kleding aan te schaffen met je diamanten en gouden trolls. Opslaan is verder niet nodig, want dat gebeurt automatisch. Toch is er wel iets aan te merken op Trolls: Remix Rescue: deze grote vrolijke wereld is zo nu en dan echt een groot doolhof. Gebieden die je al gezien hebt doorloop je opnieuw, omdat je net de juiste afslag hebt gemist. Erg? Valt reuze mee, maar soms ben je het spoor toch wel enigszins bijster. Nog een extra leuk puntje dat zeker noemenswaardig is zijn een aantal ritme-games. De ene keer dans je op de beat en dien je de juiste controls aan te slaan, een andere keer speel je een soort Guitar Hero en de leukste: een heel stuk voltooien op een écht nummer. De bekende ‘Barracuda’ en ‘Get Back Up Again’ kwamen hier bijvoorbeeld voorbij en dit is echt misschien wel het leukste uit de hele game. Stiekem hadden er meer ritme-games en echte muziek uit de films in de game mogen zitten. Nadeel is wel lukt een stukje uit de laatste ritme-game niet dan begin je weer helemaal van voren af aan met de track. Nja, hierdoor kun je een nummer na een keer of 10 wellicht wel schieten. Al met al zijn wij echt enorm te spreken over de game.

Niet geheel onbelangrijk: je kunt Trolls: Remix Rescue ook met meerdere spelers spelen. Deze optie heeft ondergetekende zelf geen gebruik van gemaakt. Die wilde namelijk al het plezier liever voor zichzelf houden. Grafisch is er op de Nintendo Switch ook niets op aan te merken en zag alles er uitermate kleurrijk en tiptop uit. Gegarandeerd een uur of 10 tot 12 ultiem game-plezier voor de jonge en oude Trolls-fans. Denk nu niet dat dit een eenvoudige kinder-game is, nee er zit ook absoluut de nodige uitdaging in!

Linn’s Conclusie:
Dankzij Trolls: Remix Rescue gaat de zon weer schijnen. Wat een vrolijk en kleurrijk avontuur is dit! We zijn dan ook zeer, zeer en zeer positief. Een platformer met ritme-games én puzzels. Lekker licht en luchtig net als in de games en alles draait om vrolijkheid. Een belangrijk personage uit de films komt ook nog even op bezoek. Wie dit is laten we nog even lekker in het midden. Toch is er na alle lof een puntje van kritiek: glitches. Soms zit je helemaal vast op een punt waarbij dat onmogelijk is. Enigste optie om dit te herstellen was terug naar het controle-punt. De camera wil ook niet altijd even lekker meewerken en het eerder genoemde doolhof zorgt soms voor frustratie. Als dat alles is kan iedereen daar prima mee leven. We zeiden wel in het begin ‘Can’t Stop the Feeling’, daar komt toch echt een einde aan naar het uitspelen en je verlangt toch eigenlijk wel naar meer Trolls in een game. Wellicht de volgende keer toch een tikkeltje meer muziek uit de films?

+ Verhaal met een muzikaal tintje
+ Veel vrolijkheid
+ Trolls-muziek