Dankzij Utomik kon ik eindelijk Deliver us the moon spelen. Als een sci-fi en thriller fanaat kon deze game uiteraard niet achterblijven op mijn gaming lijst. Voldeed Deliver us the moon ook aan mijn verwachting? Lees het snel in deze review.

Fly me to the moon
Hoewel Sinatra deze tekst niet letterlijk zo bedoelde, de romanticus had het uiteraard weer eens over de liefde… Ondertussen heb ik heel wat keren gefantaseerd over een vlucht naar de maan. Nog steeds vind ik het heerlijk om lekker naar de maan te staren en de sterren eromheen. De eerste missie van Deliver us the moon, mijzelf in een raket lanceren naar een shuttle met een lift naar de maan! Hoe ontzettend gaaf is dat?! Ik voel me even een echte astronaut wanneer ik de instructies opvolg en langzaam maar zeker de raket lanceer. Maar ook het gewichtloos zweven draagt daar zeker aan bij. Dat is trouwens niet zo makkelijk als je zou denken.

Tijd en behendigheid
Deliver us the moon is een spel waar behendigheid en stressbestendigheid goed van pas komen. Terwijl je al zwevend moet navigeren loopt er ook nog een tijd snel af vanwege zuurstof tekort. Don’t Panic! Blijf gewoon rustig en focus je op het doel wat je moet bereiken. Dat is echt ontzettend belangrijk binnen deze Sci-Fi thriller game. Regelmatig heb ik even peentjes zitten zweten, omdat de tijd sneller af liep dan ik had verwacht. Er zitten ook heel veel puzzel elementen in deze game. Je krijgt hierdoor echt een idee van hoe de mechanica binnen een ruimtestation moet werken. De game haalt dan ook zijn inspiratie uit verschillende sci-fi films en dat merk je.

Even snel gamen met Utomik
Deze game heb ik kunnen spelen via mijn Utomik abonnement. Voor mij is dit ideaal. Utomik bevat namelijk ook heel erg veel verschillende rustgevende korte games. Als ik dan even er niet uit kom hoe ik een puzzel in Deliver us the moon moet oplossen. Dan switch ik naar een van de andere games binnen Utomik. Er kleeft wel een nadeel aan Utomik. Mijn oudste dochter en vriend hebben Utomik ook ontdekt. Dus met enige regelmaat is de PC nu bezet.

Spanning en sensatie
Een van de dingen die Deliver us the moon zo goed maakt, is hun achtergrond geluid. De game muziek is niet te aanwezig, maar voldoende om je een spannend gevoel te geven. Daarbij is het spel vrij donker, want je bent nu eenmaal in de ruimte. Wat de spanning extra verhoogt, is dat je helemaal alleen bent. Ja er zijn wat oude geluidsbestanden en soms krijg je een opdracht door. Maar verder ben je helemaal alleen en dat is toch best spannend. De graphics zien er ook echt realistisch uit. Je vindt er zuurstofblikjes, ruimtevoedsel in pakjes en zelfs woonruimtes voor de astronauten en hun gezin. Dat is best spannend en heftig om tegen te komen.

Ontdek het geheim of verdwijn in de vergetelheid
Het is je doel binnen deze game om te ontdekken wat er mis is gegaan op de maan. De aarde heeft problemen met energie en jij kan de energie crisis wellicht oplossen. Door puzzels op te lossen en geheime boodschappen te ontrafelen ontdek jij wat er aan de hand is. Waarom werd The World Space Agency echt opgericht en was het doel altijd om aarde te redden en van energie te gaan voorzien? Op deze vragen moet jij een antwoord vinden binnen een snelle tijd. Dit doe je door middel van de nieuwste ruimte tech die het WSA ruimte station te bieden heeft. Je ervaart echt hoe het is om een astronaut te zijn.

Sam’s oordeel:
Deliver us the moon heeft mij enorm verrast. Ik had niet verwacht dat de uitwerking zo mooi zou zijn. De puzzels zijn uitdagend maar ook weer niet te lastig. Ik heb doorgaans een hekel aan behendigheid puzzels waarbij tijd ook een groot nadeel kan zijn. Dit verhoogt vaak de stress en laat mij menig keer vloeken. Maar Deliver us the Moon heeft dit perfect in balans gebracht. Ik geniet echt van deze game en het voelt alsof mijn droom echt virtueel uit mag komen. De sci-fi thriller sfeer komt goed over dankzij de game muziek, uitdagende spanningsverhogende puzzels en duistere sfeer. Je kunt de game ook gewoon tussendoor missie voor missie doen. Handig als je een druk huishouden hebt om draaiende te houden. Vind je het leuk om puzzels met logica op te lossen en lukt het jou om zo even een shuttle te koppelen aan een ruimte station? Dan is dit echt een spel die je gespeeld moet hebben.

+ Logica puzzels
+ Graphics
+ Muziek