Altijd al willen weten hoe het is om een Koningin te zijn en alle beslissingen te nemen? Dit is je kans, maar je moet ook de consequenties van je beslissingen dragen! Reigns: Her Majesty is het vervolg op het succesvolle spel Reigns. Reigns: Her Majesty is beschikbaar voor de PC en op de tablet en smartphone het is ontwikkeld door Nerial.

Reigns is een swipe spel waar jij de koningin bent en beslissingen moet maken over het land of persoonlijke beslissingen. Een soort Tinder voor het koninklijk huis. Het komt erop neer dat je iedereen tevreden moet houden, maar niet te tevreden. Je hebt verschillende belanghebbenden: de kerk, het volk, de kroon en de staatskas. Zou er één op nul komen of juist helemaal vol komen dan is dat het einde van je leven en word je opgehangen, of onthoofd of opgesloten etc. Er zijn veel manieren hoe je aan je einde kan komen. Je maakt dus met elke beslissing een afweging welke kant je op wil met de kroon en of je de ruimte hebt om het antwoord te geven die je zou willen geven, of dat je politiek correct de kerk zijn zin moet geven, omdat je anders op de brandstapel gegooid wordt.

Naast de kwesties die je voorgelegd worden heb je ook een soort missies om te voltooien. Dat kan zijn dat je een handelaar moet leren kennen of een klok repareren en dit moet je dus in de gaten houden. Zou je zo’n missie volbrengen dan krijg je extra kaarten die dan daar verder over gaan en duik je dus wat dieper de verhaallijn in. Daarnaast moet je ook opletten, want af en toe verteld een hofdame je iets wat dan later van pas komt. Je kunt ook bepaalde voorwerpen krijgen die je dan in kan zetten wanneer je wil, dan sleep je het voorwerp naar de kaart in plaats van dat je rechts of links swiped.

Al met al is het nog vrij moeilijk om in leven te blijven. In het begin is het echt heel erg inkomen hoe het werkt en was ik vooral antwoorden aan het geven hoe ik het zelf graag zou hebben, dat koste mij binnen 2 jaar de kop dus geen goede tactiek. Na een aantal sterfgevallen had ik iets beter door hoe ik het moest hebben en mijn record is op dit moment 31 jaar. De besturing is super simpel het is letterlijk rechts of links swipen en af en toe een voorwerp slepen en de tekenstijl is heel erg leuk gedaan. Je kunt het prima op de PC spelen, maar als je het spel gaat kopen raad ik aan het op je telefoon of tablet te doen. Het is een heerlijk spel om tussendoor te doen en op die manier kun je het veel vaker spelen.

Amber haar oordeel:
Reigns: Her Majesty is een spel waar je voortdurend de balans moet houden tussen de belanghebbenden en is daardoor heel erg uitdagend. Soms werk je jezelf zo in het nauw dat het einde onvermijdelijk is, maar dat maakt het juist heel erg leuk. Het is totaal niet voorspelbaar en echt een vermakelijk spel voor tussendoor, als je op iemand moet wachten of in de bus zit.

+ Vermakelijk
+ Afwisselend
– Je kunt het geen uren achter elkaar spelen