Foei Sam wat ben jij laat met deze review! Nu kan ik hier heel veel smoesjes neerzetten maar dat maakt het niet goed. Wel kan ik zeggen dat ik inmiddels heel wat uren bezig ben geweest met deze game en dat was absoluut geen hel.

Reden genoeg om weer Diablo 3 te spelen

Wanneer je net als ik in een enorme dip zit dan is het lekker om even al je frustraties eruit te kunnen gamen. Met een brute game als Diablo 3 lukt dat al aardig. Maar met de uitbreiding van Rise of the Necromancer is het nog leuker. Ik sla de ene monster na de andere neer en laat ze ook weer vanuit de dood herrijzen. Nu ben ik best een aardige vrouw maar als ik Diablo 3: Rise of the Necromancer speel verander ik in een bloeddorstig monster. Gamers die eerder al Diablo 2 nachtenlang hebben gespeeld begrijpen wel wat ik bedoel want ook in Diablo 2 kon je de Necromancer vinden. Vijf jaar hebben we moeten wachten op de toevoeging van de Necromancer maar het was het wachten zeker waard.

De Necromancer

Een Necromancer is een soort tovenaar die de doden kan bespelen. Terwijl je jouw vijanden ongelofelijk gewelddadig aan hun einde laat komen. Laat je ze vervolgens ook weer opstaan om voor jou te vechten. Hoe ziek is dat eigenlijk! Maar goed mijn stiekem ergens gewelddadige hartje vind het heerlijk om zo een einde te maken aan de rest van mijn vijanden. Wat ik hierin nog leuker vind, met een beetje schaamte, is het optellen en de bonus die je krijgt van het aantal ehm… slachtoffers. Het is dan ook echt een game voor 18 jaar en ouder want het is absoluut gewelddadig. Om je krachten te ontluiken verzamel je namelijk corpses (lijken) en essence. De essence verkrijg je door bepaalde spreuken te gebruiken en tsja de lijken door vijanden neer te halen. De manieren waarop je jouw vijanden vermorzelt is heel grof. Bij mijn favoriete kracht laat je de lijken om je heen ontploffen.

Verzamelen

Wanneer je meer Blizzard games hebt weet je dat er bij iedere game en uitbreiding een verzamelitem wordt toegevoegd. Zo ook bij Diablo 3: Rise of the Necromancer, je krijgt namelijk een stel gave duistere vleugels en een schattige pet (dier). Ja in die andere bekende Blizzard game heb ik een flink aantal pets verzameld, crazy pet lady. Maar goed naast het verzamelen van unieke items door deze uitbreiding aan te schaffen. Krijg je ook twee extra personage slots en ook je in game slots zijn weer wat uitgebreid voor het verzamelen van items onderweg.

Snel alles neerhalen in een duistere wereld

Hoewel het soms een beetje zoeken is binnen de maps van Diablo 3: Rise of the Necromancer wandel je zo door de wereld heen. Je kan echt uren kwijt zijn binnen deze game en geen moment jezelf vervelen. De wereld is duister en verraad niet veel van zijn omgeving dit creëert een extra spannend effect. De vijanden die je ondertussen tegenkomt haal je met een stel krachtige spreuken neer. Dit ziet er van boven zo ontzettend bruut, hectisch en bloederig uit, een oude slasher film is er niets bij. Nu klinkt het heel erg makkelijk maar sommige vijanden zijn ook echt uitdagend en moet je tactisch nadenken over de stappen die je zet. Toch is het een game die je snel op kan pakken en leren. Hierbij moet ik je wel wijzen dat de game erg verslavend werkt.

Sam’s oordeel:

Wat een geweldige uitbreiding op Diablo 3. Eindelijk kan ik weer met de doden werken en nog gruwelijker mijn vijanden verslaan. De uitbreiding is ook niet duur en zorgt er zeker voor dat je weer heel wat uren kan spenderen binnen Diablo 3. En dan niet te vergeten de vleugels en schattige pet die je voor 15 euro er ook bij krijgt!

+ Necromancer karakter is erg gaaf
+ Geweldadige nieuwe manieren om je vijanden neer te halen
+ Vleugels!