Mag ik beginnen met: deze soundtrack. Het heeft mijn hart en ziel overgenomen als een malle. De vreugde komt bijna mijn strot uit, maar het is zo aangenaam en vermakelijk. Ik ben niet echt van de shooters, maar deze shooter is zo vaag dat ik er stiekem een beetje verliefd op geworden ben. Ik had niet echt verwachtingen van het spel, maar als ik die wel zou hebben gehad, zou ik er vast flink naast zitten.

De graphics zijn intens op een fabelachtige manier, en vrolijk. Vooral vrolijk. Heel simpel, en alles ziet er zo lieflijk uit dat ik plots tegen mijn verlies kan. Het ziet er allemaal héél erg kleurrijk uit, dus als je daar niet van houdt, moet je dit ook zeker niet gaan spelen.

3 8e4c443677001f0f5ddb4ec738cc3939-1200-80

Het spel is niet heel ingewikkeld, er zijn verschillende levels. Ze zijn verdeeld in acts, in totaal zijn er vier acts. De gameplay zelf is ook niet heel erg ingewikkeld. Lopen en schieten spreekt voor zich. De mannetjes die je dood moet schieten zien er ook alles behalve ‘naar’ uit. Groene mannetjes met rode hoedjes. Echter, het is niet altijd zo simpel als het lijkt. Ze schieten toch wel redelijk snel, en wanneer je niet snel genoeg de bommen uitschakelt die ook om je heen te vinden zijn, gaat het al mis.

Vermakelijk! Dat is het zeker! Misschien dat het na een tijdje gaat vervelen. Maar elk nieuw level word toch ietsje moeilijker (dus tot op zekere hoogte uitdagender) en tevens komen er steeds dingen bij die het toch wat interessanter maken. Ineens heb je allies, ineens zijn er bommen en explosies. Portalen en dergelijken zijn ook zeker niet uitgesloten.

Al met al vind ik persoonlijk dat dit spel veel meer te bieden had dan ik dacht. Het ziet er misschien lieflijk en simpel uit, maar wanneer je niet snel genoeg reageert is het al game-over.

En neen, zo kawaii is het spelletje dan ineens niet meer.

qhefrand8a8hvpommazxmp-970-80

Eindoordeel:
Persoonlijk ben ik echt gek op dit soort simpele spelletjes, met simpele (en vrolijke review_cijfer_8.0graphics), zonder eeuwig durende tutorials. Games die gewoonweg voor simpel vermaak zijn. Dit is er een van. De moeilijkheidsgraad loopt ook echt wel op, dus het spel gaat zeker ook niet zó snel vervelen. Voor mensen die misschien zoeken naar iets met wat meer ‘diepgang’ o.i.d. is dit misschien geen aanrader. Voor meisjes zoals ik die wel houden van ietwat “kawaii”-achtige games met een pracht-twist eraan; ZEKER DOEN. Mijn eindcijfer vind ik dan ook wel meer dan terecht.

About xKatara

Kaas heeft mijn leven overgenomen.

View all posts by xKatara