Ja, ik ga het zeggen: voordat ik dit spel moest reviewen had ik nog nooit gehoord van Unholy Heights. Unholy Heights is geen hoogstandje of iets in die trant als het aankomt op graphics of een geweldige storyline. Eigenlijk is het een simpel strategie spelletje wat het verhuren van een appartementencomplex en ‘world domination’ combineert. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar dat is óprecht waar het hele spel om draait.

De uitleg die te vinden is in de game is niet héél erg uitgebreid, echter wel uitgebreid genoeg om te begrijpen wat de mogelijkheden en ‘doelen’ in het spel zijn. ‘The devil’ heeft een gebouw omgetoverd tot een appartementencomplex, jij bent degene die huurders (monsters met verschillende kenmerken), binnen moet halen. Deze moeten op hun beurt het complex beschermen van bijvoorbeeld mensen, of andere wezens die het geld van de duivel willen stelen.

hqdefault

De game is best vermakelijk voor een tijd, vooral omdat je niet door een hele tutorial heen moet, en het gewoon een simpel spel is waar ook nog wat humor in voorkomt. Zo kun je bijvoorbeeld zien wat al de inwoners van het complex aan het doen zijn. Zo zijn zij met regelmaat een erotische fanfiction aan het lezen, of zijn ze opgewonden maar hebben ze geen idee waarom. Ik ga er ook niet omheen draaien dat ik een aantal keer erg hard heb moeten lachen om de bezigheden van de monsters (tijdens treinreizen werd ik dus hard aangestaard).

unholy-heights

Voor iemand die niet houdt van een lange uitleg, iemand die niet geeft om graphics, en iemand die ook best weg is van simpele strategie spelletjes is deze game echt een aanrader. review_cijfer_7.2Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het niets aan zullen vinden, maar het spel is ook niet heel duur, desalniettemin is het ‘t zeker wel waard!

+ Lachwekkend tot op zekere hoogte
+ Simpel spelletje, prima voor tussendoor
– Graphics