Mijn eerste Wii U review en ik val meteen met mijn neus in de boter. Ik heb voor jullie Xenoblade Chronicles X gespeeld. Lees snel hoe mijn eerste Wii U game is bevallen.
Zoals jullie van mij gewend zijn ben ik altijd heel erg eerlijk. Ik heb nog nooit een Xenobolade game gespeeld. Maar toen we deze titel binnen kregen riep mijn vriend enthousiast oh die moet je spelen. Nu had ik uiteraard wel al wat beelden gezien van deze game en mijn interesse was gewekt moest ik zeggen. Dus met een hele frisse blik stapte ik de wereld Mira in en wat een wereld is dat!

Dit ben ik
Voordat je ook maar die wereld in gaat stappen ben je bezig uiteraard met het maken van je eigen personage. Het leuke hieraan is dat de personages allemaal uit een anime lijken gestapt. Vooruit je kan ook kiezen voor minder grote manga ogen maar toch het ziet er wel heel tof uit een eigen manga personage van jezelf. Ook binnen deze game kan je een vrouwelijke of mannelijke personage maken. Naast het uiterlijk vertoon heb je ook de mogelijkheid om een stem te kiezen. De kleuren trouwens die je voor je personage kan kiezen zijn er ook behoorlijk veel. Wat mij alleen wel opvalt bij deze game is dat de lettertjes in het menu soms behoorlijk klein zijn. Ik zou bijna een leesbril nodig hebben maar gelukkig kan ik de gamepad dichterbij houden en nee dat ziet er niet gek uit. Uiteindelijk een klein uurtje verder en ik mag mijn avontuur beginnen.

Oneindige wereld
De planeet Mira is enorm groot en nee dat is geen visserspraatje. Inmiddels heb ik al uren en uren rond gewandeld op deze planeet en nog heb ik niet alles gezien. De wereld zit vol verschillende omgevingen vol met geheime plekken om te ontdekken. Persoonlijk vind ik de uitgestrekte grasvlaktes er voor een Nintendo Wii U game heel mooi uit zien. Ik had dit zo niet verwacht van deze console en vind het dan ook geen straf om in deze wereld te moeten rond wandelen. Omdat de wereld zo groot is vind ik het wel handig dat mijn personage enorm ver kan springen. Nee echt, wanneer mijn personage springt verbreekt deze de wereldrecor verspringen drievoudig. Enerzijds voelt dit heel onecht aan terwijl de wereld zo realistisch mogelijk lijkt te zijn gemaakt. Maar anderzijds is het voor de grote van de wereld toch wel fijn dat ik even wat metertjes kan maken door simpelweg te springen. Wat de wereld ook bijzonder maakt is dat je zowel s’avonds als overdag net even wat andere verrassingen kan tegenkomen. Alsof de wereld nog niet groot genoeg is dus moet je ook ervoor zorgen om s’avonds als overdag te spelen.

CCC-noscale
Holy shit wat een monster
Terwijl ik lekker aan het rondwandelen ben kom ik gruwelijke monsters tegen. Deze zijn gewoonweg gigantisch. Denk aan een dinosaurus keer drie en daartegenover sta jij dan met goed gedrag. Gelukkig kom je ondertussen wat ander personages tegen die je met dit gevecht gaan helpen. Door deze monsters te verslaan kan je grondstoffen verzamelen die je later in de game weer kan gebruiken om de inwoners te helpen. Naast de brute monsters die je met je team neerhaalt zijn er ook verschillende missies die je kan uitvoeren. Door deze missies te doen word je band met je teamgenoten sterker. Je ontmoet hierdoor ook weer nieuwe personages. Het leuke aan deze personages is dat je ook met ze kan spelen en ze een andere outfit kan aandoen. Over dat laatste heb ik nog wel een dingetje. Wederom hebben de vrouwelijke personages een outfit die niets verhullend is. Nu komt dit wel eens vaker voor zeker met games uit Japan. Wat ik echter wel een beetje raar vind is dat zelfs het meisje die eruit ziet als net 14 ook zo’n outfit heeft. Serieus moet dit echt? Nou ja sommige gamers zullen nu al fappend zeggen ja dat moet! Gelukkig heb je ook gewoon normaal geklede outfits dus je kan de game zo spannend maken als je zelf wilt.

xenoblade_Chronicles_X_02

Vechten en groeien
De gevechten zijn best groots en je doet deze dus met je team. Ondertussen overleg je met je teamgenoten en wijs je elkaar op de zwakke plekken van de vijand. Om te groeien zijn er diverse klassen onderverdeeld zo heb je de enforcer, iets wat ik het fijnst vind, die van een lange afstand een aanval kunnen doen. Wat nog een favoriet van mij is, is de Striker klasse. Hierin vecht je van heel dichtbij en heb je diverse aanvalsgeweren en zwaarden tot je beschikking. Door te groeien in je klasse speel je speciale aanvallen vrij die Arts genoemd worden. Deze hebben wel een ladingstijd maar zijn erg effectief. Je moet deze dus echt tactisch inzetten. Wanneer je heel wat uren gespeeld hebt kan je ook gaan spelen met een exoskelet, Skell. Deze kan je ook aanpassen zoals jij dat wilt en je kan er zelfs mee vliegen.

Sam’s conclusie:review_cijfer_8.0
De game is echt gigantisch ik heb er nu heel wat uren in gestopt en nog ben ik niet klaar. Grafisch gezien vind ik het voor een Nintendo Wii U game er vrij netjes uit zien. Wel vind ik het menu scherm de letters erg klein. De game is zeer uitgebreid en je bent geregeld in het menu bezig om te upgraden en wat wijzigingen te maken. Het is dan een beetje jammer dat de letters zo klein zijn dat je met je ogen dicht loopt te knijpen om het goed te kunnen lezen. De erg sexy outfit mogelijkheden voor de vrouwelijke personages vond ik een beetje jammer maar inmiddels ben ik dat ook wel weer gewend. De gameplay op zichzelf voelt erg fijn aan en je maakt ook echt gebruik van je gamepad. Gelukkig heb ik niet voor niets zo’n gigantische controller.

+ Uren gameplezier
+ Fijne gameplay

– Halfnaakt tienertje als mogelijkheid, serieus is dat nog nodig?