Mojang laat geen enkele console onaangeraakt. Na het grote Minecraft succes op de PC en de edities van PS3, PS4, Xbox 360 en Xbox One, moet de Nintendo Wii U er nu echt aan geloven. De Minecraft: Wii U Edition is nu ook bespeelbaar.

img_minecraftwiiu_2

Voor wie Minecraft nog niet kent leg ik het spel even kort uit. Minecraft is een open wereld spel, je kan gebieden en grotten verkennen, huizen bouwen, vechten tegen monster rond middernacht en je kan je eigen eten verbouwen. Het klinkt simpel maar vergis je niet. Bepaalde skills worden flink getest. Vergeet ook niet waar jij je huis bouwt want die raak je snel genoeg weer kwijt. De graphics van het spel zijn vierkant, Minecraft bestaat alleen maar uit blokjes. Dit brengt nog een leuke uitdaging met zich mee omdat er geen ronde vormen zijn te bekennen.

img_minecraftwiiu_1

De game bestaat uit twee gamemodi, survival en creative. In de survival modus gaat het vooral om overleven. Maak een onderdak, zorg voor een goede uitrusting en vergeet ook niet te eten. Als jij net als ik vind dat het verzamelen van bouwstenen te lang duurt dan is creative ideaal voor jou. In creative staat bouwen helemaal centraal. Ben jij het zat om in je eentje te bouwen, roep dan wat vrienden bij elkaar want de game bevat een splitscreen voor maximaal 4 personen. Niet alleen kan je lokaal spelen ook is er een mogelijkheid om online te spelen met vrienden.

img_minecraftwiiu_spltiscreen

De Minecraft Wii U editie bevat verschillende thema’s die je niet in elke Minecraft versie tegenkomt. Zo is er een Halloween wereld, Griekse mythologie, Festival (kerst), Skyrim en een Mass Effect wereld. Deze werelden zijn precies in het zelfde thema gemaakt als de sfeer van de game. Zo bevat de Skyrim wereld een gave texturepack en een wereld die net op de Skyrim wereld lijkt maar dan van vierkanten blokjes. Ook bevat de Minecraft Wii U editie skins van deze thema’s.

img_minecraftwiiu_3

Naar het schermpje van de Wii U gamepad keek ik niet zo veel. De gamepad heeft super veel knoppen en elke knop heeft een eigen beweging. Dit werd voor mij iets te veel van het goede. Laat mij maar pc spelen want daar zijn de knoppen een stuk eenvoudiger. Op mijn televisie beeldscherm stonden de knoppen met uitleg wel, dus was ik vooral daarop gefocust. Het was mij namelijk al een paar keer overkomen dat ik een voorwerp wilde gebruiken maar vervolgens ging springen of een item dropte. Als je langer speelt raak je wel gewend aan de knoppen.

Ik vind de Minecraft Wii U editie niet erg vernieuwend. Minecraft PC was en is voor mij nog steeds het originele spel. Alle andere platform versies hoeven niet van mij. De thema’s waren wel super mooi uitgevoerd ik voelde mij echt in de Skyrim wereld en in de Griekse mythologie rondlopen.

+ De extra thema’s
– Originaliteit, ik ben er wel een beetje klaar mee

Kopen als je: wilt weten of de Wii U Creepers sterker zijn dan de PC Creepers.