The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, oorspronkelijk uitgebracht voor de Nintendo DS in 2007, is inmiddels ook te spelen op de Nintendo Wii U. Ondanks dat dit een prachtige video game is, ervoer ik helaas enige frustratie tijdens het spelen. Ben jij nieuwsgierig naar de Wii U versie van dit spel of zit je misschien te overwegen om deze game te kopen in de Wii U eShop? Lees dan vooral verder.

img_phantom_hourglass_2

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass speelt zich af na de gebeurtenissen van The Legend of Zelda: Windwaker. Link, Tetra en de piraten ontdekken een verlaten schip. Wanneer Tetra in haar eentje op onderzoek uitgaat raakt ze in de problemen. Link probeert haar te redden, maar valt helaas in zee. Eenmaal aangespoeld op het eiland wordt Link wakker gemaakt door de fee Ceila. Hier begint jouw avontuur. Samen met Ciela probeert Link Tetra en het verlaten schip op te sporen.

img_phantom_hourglass_5

Al snel heeft Link een zwaard tot zijn beschikking waarmee hij vijanden kan uitschakelen. Dit doe je door de stylus over het scherm te bewegen of door de vijand aan te tikken. Daarnaast beweeg je de stylus over het scherm om Link naar een bepaalde locatie te laten rennen. Ook heb je andere items tot je beschikking. Je hebt een kaart waar je aantekeningen op kan maken en je hebt bijvoorbeeld ook een boomerang die goed van pas komt. Daarnaast kan je ook nog eens met je eigen schip over het water varen en de mysterieuze omgeving in deze game verkennen.
Deze game heeft het zelfde uiterlijk als The Legend of Zelda: Wind Waker. Dit betekent dat de game een mooie, uitnodigende, cartoon stijl heeft. Tetra en Link zien er ontzettend schattig uit in hun kleine chibi-vormen. Daarnaast ziet de wereld eruit als een sprankelende RPG wereld die je wil ontdekken.

img_phantom_hourglass_1

Maike’s Oordeel:
Nu komen we helaas aan bij de minpunten van deze game. Ik vraag me af waarom deze img_phantom_hourglass_4game niet is toegevoegd aan de webshop voor de Nintendo 3DS. Deze game zou namelijk een stuk beter uit de verf komen op de 3DS dan op de Wii U. De port op de Wii U is verschrikkelijk om mee te werken. Ten eerste wordt er een afbeelding van een oude DS op je tv-scherm vertoond. In deze afbeelding zie je een mini scherm waarin het spel wordt afgespeeld. Dit scherm is zo klein, dat ik gedwongen was om deze game alleen op de Gamepad te spelen. Zelfs op de Gamepad is het scherm te klein om dit spel goed te kunnen spelen. Wat ontzettend zonde is, aangezien deze game er prachtig uitziet en een interessant verhaal lijkt te hebben. Echter wat deze game nog frustrerender maakt zijn de controls. Je gebruikt de stylus namelijk voor aanvallen en lopen, kortom voor alles. Hierdoor heb je het gevoel alsof je een beetje over scherm aan het bewegen bent in de hoop dat Link de juiste actie uitvoert. Zoals je misschien al hebt gemerkt, ik ben absoluut geen fan van de controls. Helaas zorgt de combinatie van de controls met het mini-scherm ervoor dat ik de Gamepad in frustratie maar heb neergelegd en de game heb uitgezet. Om deze game een eerlijke beoordeling te geven moet ik de Nintendo DS versie eerst maar eens spelen. Om deze reden, heb ik daarom ook besloten om geen cijfer te geven voor deze game.

+ Game ziet er prachtig uit.
+Goed verhaal.
-Het beeld is extreem klein waardoor je nauwelijks ziet wat je doet. Dit is ontzettend frustrerend.