Toki Tori 3D is een remake van de gameboy color klassieker Toki Tori. Deze game was oorspronkelijk gemaakt door de Nederlandse gameontwikkelaar Two Tribes en uitgebracht in 2001. Toki Tori 3D ziet eruit als een platformer, maar is eigenlijk een puzzel spel. Je helpt een klein, geel vogeltje om zijn eieren te verzamelen, al is het natuurlijk wel ietsje moeilijker dan dat. Hou je van vogeltjes en puzzel games? lees dan vooral verder, want dit is een ontzettend leuke game.

img_Toki_Tori_3D_3

Je goal in Toki Tori 3D is het verzamelen van eieren. Je kan gebruik maken van verschillende voorwerpen om dit doel te bereiken. Echter er is natuurlijk een addertje onder het gras. Je kan een specifiek voorwerp maar een paar keer gebruiken en dit verschilt weer per level. Hierdoor moet je optimaal gebruik maken van de voorwerpen die je hebt, maar mocht je toch fouten maken dan kan je altijd even terugspoelen en dat stuk opnieuw spelen.

img_Toki_Tori_3D_2

Tijdens het puzzelen maak je gebruik van de Telewarp, Freezo-O-Matic en de InstantRock. De Telewarp zorgt ervoor dat je een klein stukje naar onder, boven, links of rechts kan teleporteren. Dit betekend echter niet dat je naar de andere kant van het level kan teleporteren. De Freeze-O-Matic zorgt ervoor dat je een vijand kan bevriezen en de InstantRock zorgt ervoor dat je een brug kan maken. Deze voorwerpen zijn allemaal essentieel aangezien je niet kan springen. Je kan alleen maar wandelen, naar beneden vallen en klimmen. Je bent echt afhankelijk van deze voorwerpen om de eieren te vinden.

img_Toki_Tori_3D_5

Maike’s Oordeel:
Toki Tori 3D is een schattig puzzel spel. Het is leuk om even tussendoor te spelen in de review_cijfer_7.0pauze of ’s avonds voordat je gaat slapen. Daarnaast zijn er ook verschillende moeilijkheidsniveau ’s om het interessant te houden. Het is leuk om een klein vogeltje over je scherm te zien fladderen, maar ik vraag me af hoelang ik dit spel zal spelen. De gameplay is bijna elke keer hetzelfde. Al is het natuurlijk wel een uitdaging om alles af te ronden. Ik moet wel toegeven dat, dat het enige minpuntje is dat ik heb met deze game. Ik heb het ervaren als een leuke puzzel game.

+verschillende moeilijkheidsniveau ‘s.
+leuke puzzel games.
-Gameplay kan eventueel saai worden aangezien dit niet verandert.