Vorig jaar schreef ik voor Female-Gamers de review van Assassin’s Creed: Unity. Over dat deel was ik niet heel positief en vervolgens heb ik daar een nare nasmaak van overgehouden. Met Assassin’s Creed: Syndicate hoop ik die nare smaak weg te spoelen. Lees snel verder of dat ook daadwerkelijk is gelukt. Zelf ben ik een erg groot fan van de serie Assassin’s Creed. Alle delen heb ik van het begin tot eind gespeeld. Na dat dieptepunt van vorig jaar kan de franchise wel weer een goed Assassin’s Creed deel gebruiken. Ik kan jullie dan ook alvast vertellen dat dit deel ook veel beter is dan Assassin’s Creed: Unity.

In de Assassin’s Creed-serie is er altijd weer een strijd tussen de Tempeliers en de Assassins, zij zijn altijd in strijd om relikwieën en schatten te veroveren. In Assassin’s Creed: Syndicate is de multiplayer weggelaten, waardoor er meer tijd is gestoken in het Victoriaanse Londen en dat is zeker te zien. Hierdoor heb je veel meer plezier met het rond sluipen, het beklimmen van gebouwen, en het neerhalen van vijanden. Er zijn veel minder glitches en bugs dan in het vorige deel.

img_Assassin's Creed® Syndicate_20151102102037
img_Assassin's Creed® Syndicate_20151103221037

Assassin’s Creed Syndicate speelt zich af tijdens de Industriële Revolutie in Londen. De tweeling Assassins Jacob en Evie Frye zijn hier naartoe gekomen om op zoek te gaan naar Crawford Starrick, een boze Templar die opdrachten geeft aan de straat bendes van Londen. Net als in de vorige Assassin’s Creed delen; Neem je de rol aan van een personage uit de moderne tijd om de herinneringen te spelen van zijn of haar voorouders (herbeleven) en in dit geval die van Jacob en Evie. De broer en zus verzamelen een aantal bondgenoten tijdens hun avontuur. Zo ontmoeten ze onder andere; de onhandige huurmoordenaar genaamd Henry Green, de historische undercover politie-inspecteur Frederick Abberline en Charles Dickens die bezeten is van het onderzoeken naar het paranormale.

img_Assassin's Creed® Syndicate_20151031184851
img_Assassin's Creed® Syndicate_20151031184016
Voor het eerst in de Assassin’s Creed  geschiedenis speel je nu in Syndicate met twee speelbare personages; Evie en Jacob Frye. Ze zijn beiden zeer sympathieke, goede en leuke hoofdrolspelers. De interactie tussen de twee is erg grappig gedaan, ze zijn erg boeiend en interessant. Op de meeste punten tijdens de zijmissies en open wereld activiteiten kun je vrij schakelen tussen Jacob en Evie missies. Tijdens de campaign missies is dit echter anders, hier moet je soms met de aangewezen personage de missie spelen. Kort gezegd;  Evie is de sluip specialist en Jacob is van de brute kracht.

img_Assassin's Creed® Syndicate_20151030215756
img_Assassin's Creed® Syndicate_20151030214439

Tijdens het spelen verdien je XP, dit verkrijg je door specialisaties vrij te spelen, menigte-evenementen op te lossen, herinneringen en activiteiten te voltooien. Voor elke 1000 XP krijgen zowel Jacob als Evie een vaardigheidspunt waarmee ze nieuwe vaardigheden kunnen kopen. Uiteindelijk stijg je dan in niveau om betere uitrustingen te gebruiken. Waaronder de super toffe grapple pistool. Dit pistool brengt je razend snel op de hoge plekken in de stad. In dit deel is het de bedoeling dat je de wijken in Londen verovert van de ‘Blighters’. Door deze veroveringsactiviteiten te voltooien ontvang je weer XP. Een zeer leuk onderdeel van de game, zo kun je zelf beslissen of je de gebieden insluipt of juist gelijk met de vuisten op iedereen gaat in slaan. Zelf koos ik in de meeste gevallen om de gebieden vanaf de daken te veroveren. Wat ook nieuw is zijn de voertuigen in de game; zo kun je rijden in paardenrijtuigen en kun je op de trein stappen.

Mirjam’s oordeel,review_cijfer_7.9
Assassin’s Creed: Syndicate staat garant voor veel plezier dat mede door de prachtige Victoriaanse setting en het geweldige nieuwe grapple pistool. Natuurlijk zijn er nog fouten te vinden in de game maar vergeleken met Unity stelt dat allemaal niks voor. Mijn vieze nasmaak is zeker weggespoeld na het spelen van deze game. Het free-runnen gaat nu beter dan ooit, wat een verademing!

+ Prachtige open wereld in Londen, sterk verhaal, grafisch geweldig en veel minder bugs dan het vorige deel.
– Heel soms een irritante besturing.

Kopen als je; Een Assassin’s Creed fan bent en/of nog nooit in Londen bent geweest.