Hou jij van zwemmen, duiken en zeewezens dan is deze game misschien wel iets voor jou. World of Diving is een  onder water avontuur  gecreëerd door Vertigo Games. Het is een simulatiespel die je kan spelen met de Oculus Rift maar, je hebt deze niet per se nodig. Daarnaast kan je zowel alleen als met andere mensen deze game verkennen. Dit spel draait immers om het ontdekken van de prachtige wereld onder water.

img_world_of_diving_6

Nu vraag je jezelf misschien af waarom Vertigo Games een game wou ontwikkelen over duiken en de onder water wereld. Dit idee is vooral afkomstig van de creative director Richard Stitselaar, die zijn collega’s vele verhalen heeft verteld over zijn duik avonturen. Hierdoor wou het team bij Vertigo Games proberen om deze wereld iets dichter bij te brengen voor iedereen.

img_world_of_diving_4

World of Diving draait om jouw avontuur onder water. Maak foto’s van de verschillende zeedieren die je tegen komt of ga op zoek naar alle schatten die verborgen liggen onder water. Probeer jouw Ocean-o-pedia te voltooien. Deze game draait om jouw nieuwsgierigheid. Echter je moet er natuurlijk wel op letten hoe lang je onder water kan blijven.

img_world_of_diving_3

Tijdens jouw zoektochten onder water kom je gouden munten en parels tegen. Deze gebruik je om  jouw karakter en je gear te verbeteren en te customizen. Dit doe je door de parels en munten te gebruiken in de shop die je boven water kan vinden.  World of Diving heeft nog meer te bieden. Er is namelijk ook een multiplayer mode waarbij je samen de zee gaat onderzoeken of tegen elkaar strijd om een schat te vinden. Als laatste heb je nog de zogenaamde ‘diving buddies’ die je kan verzamelen. Deze schattige ‘diving  buddies’ geven jouw karakter namelijk betere skills.

img_world_of_diving_5

Maike’s Oordeel:

World of Diving ziet er prachtig uit maar, zoals ik al eerder heb genoemd deze game review_cijfer_6.5draait om jouw nieuwsgierigheid. Het gaat erom dat jij elk hoekje van de oceaan verkent. Echter, ik speel meestal games met hele specifieke opdrachten die je moet vervullen. Hierdoor had ik een beetje moeite met dit spel. Aangezien ik zelf alles moet onderzoeken zonder een verhaallijn of specifieke goals. Hierdoor wist ik niet zo goed waar ik moest beginnen. Dat gezegd, moet ik wel bekennen dat ik deze game zonder Oculus Rift heb gespeeld en ik denk dat de Oculus Rift wel veel toe zou voegen aan deze ervaring. Het is namelijk wel heel leuk om alle verschillende zeedieren tegen te komen en foto’s van ze te maken. Vertigo Games wou de onderwaterwereld iets dichter bij brengen en ik denk dat ze dat met deze game zeker hebben gedaan.

+  Ziet er mooi uit.                                                                                                                                                         + Er valt veel te bekennen.                                                                                                                                      – Ik wist niet echt waar ik moest beginnen.                                                                                                   – Geen verhaallijn.

Dit is een leuke game voor iedereen die nieuwsgierig is naar wat er allemaal onder water leeft. Als jij ervan houdt om elk hoekje van een game te verkennen dan is dit een game voor jou.