Deze maand september staat in het teken van retro gaming…althans voor mij. Het is tegenwoordig een soort van hype om oude games opnieuw uit te brengen in een HD-jasje. Zo is het ook het geval met deze game die ik voor de Wii U mocht spelen. Gunman Clive HD Collectionis een platform-shooter game. Oftewel lekker een ouderwetse 2D knaller met hier en daar situaties die je moet oplossen. Dit is geen game van de jaren tachtig, deze game is in 2013 uitgekomen op de Nintendo 3DS en is nu verschenen in HD op de Wii U. Gunman Clive HD Collection is ontwikkeld en gepubliceerd door Hörberg Productions.

img_gunmanclivehd2

Deze game valt een beetje in dezelfde categorie als Mega Man en Castlevania. Ergens in de jaren 1800 wordt het land onveilig gemaakt door misdadigers en criminelen. De dochter van de burgemeester wordt ontvoerd en jij mag in de huid van Gunman Clive het meisje gaan redden. Springend en schietend baande ik mij een weg door de best wel uitdagende levels.

img_gunmanclivehd2

Als je de game voor het eerst ziet lijkt het een beetje saai omdat er weinig kleur in voorkomt. De grafische vormgeving in Gunman Clive HD Collection is een getekende stijl. Een stijl dat mij altijd wel aanspreekt. Het minimalistische level design in combinatie met de soundtrack dragen allemaal bij aan de unieke Wilde Westen sfeer. De levels nemen nooit langer dan een paar minuten in beslag. Dit het een ideale luchtige game voor even tussendoor.

Mirjam’s oordeelreview_cijfer_6.5
Al met al is Gunman Clive HD Collection een leuke game. Voor de lage prijs, krijg je HD-versies van niet één, maar twee van de actie platformers. Deze game heeft een hoge replay-waarde. De heerlijke cowboy sfeer draagt heel goed bij aan de ervaring die je beleefd.Als je op een of andere manier de game hebt gemist dan kun je het voor een magere vier euro kopen in de Wii U eShop.

+Hoge replay waarde
-De game kan in eerste instantie saai overkomen

Kopen als je; kennis wilt maken met Gunman Clive.