De naam Siesta Fiesta klinkt leuk, maar wat hebben het doen van een dutje en een feestje met elkaar te maken? Men neme een eiland genaamd Fiestaville, feestende eilandbewoners en slaapkop Siësta.

Siësta betekent het doen van een dutje. En fiësta betekent feest!! Deze combinatie moet iets te maken hebben met slapen en een piñata. De makers van deze game hebben dit leuk weten te combineren. Niet alleen leuk, maar ook uitdagend en soms frustrerend! Heel frustrerend.

Je hebt een bed, een bal, dat een opgerold mannetje Siësta blijkt te zijn en blokken die je weg moet spelen om een zo hoog mogelijke score te krijgen. Appeltje eitje zou je denken, not!!

Iedereen kent vast wel Blocks. Een balkje dat je van links naar rechts beweegt om de blokken die in de lucht hangen weg te spelen. Dat doe je nu ook, maar dan is het een stuk pittiger. Je krijgt te maken met verschillende blokken die je moet raken. Met je Stylus, stick of pijltjes toetsen kan je het bed heen en weer bewegen. Ik vind met de Stylus het fijnste spelen, ik kan dan iets fijner het bed op de juiste plaats zetten. Het is ook iets minder frustrerend dan de andere toetsen die vaak iets te ver doorschuiven en nu kan je alleen jezelf de schuld geven als het mis gaat.

De blokken, die bestaan uit onder andere (gekleurde) steen of water geven punten. Hoe groter het blok, des te vaker je hem moet raken, maar dan krijg je ook meer punten. Pas op voor de blokken met het doodshoofd erop! Als je deze raakt kan je dag zeggen tegen een aantal zuurverdiende punten. Ik deed nog zo mijn best, maar kwam m’n mannetje er toch tegenaan. Ook kan je fruit uit de lucht meenemen voor punten.

De punten zijn ook zoiets! Ik heb nog geen enkel level op goud of zilver gehaald. Ik heb dus een aardige collectie brons op weten te bouwen. De achtergrond is lekker afleidend. Je ziet er de mensen van het eiland op de achtergrond bewegen. Ook lopen er mannetjes achterlangs waardoor je afgeleid raakt en dus niet het bed op tijd onder je slapende mannetje hebt. Als je op een andere locatie bent beweegt er ook altijd wel iets.

Er zijn in totaal acht werelden met meer dan vijftig levels vol uitdagingen. Elke wereld en level is weer anders en je krijgt soms de optie om de bal uit een kanon te schieten of een race tegen de klok voorgeschoteld. Elk level is dus een complete uitdaging en ziet er prachtig uit. Mooie achtergronden en vrolijke kleuren. Dat mag ook wel want het is ten slotte feest!

Deze eShop game is een echte aanrader! Leuk om even tussendoor te spelen, uitdagend om de gouden medailles te halen. Aan het einde van elk level heb je ook nog een eindbaas die je weg moet spelen. Wel heb ik daar uitleg gemist wat je moest doen, hoewel het uiteindelijk niet erg ingewikkeld was. Maar misschien ben ik games met veel uitleg gewend? Anyway, ik zeg downloaden die handel en aan de slag!

Patries’s Score:

Gameplay: 8,5/10
Fun: 7/10