Sorry, jullie hebben even moeten wachten op deze review, maar ik kon er gewoon de woorden niet voor vinden. Heb je je ooit afgevraagd wat er zou gebeuren als Buffy the Vampire Slayer, Resident Evil en My Little Pony zouden samen komen? Nou speel Lollipop Chainsaw en je zult ziet wat er dan gebeurt.

Toen ik de cover van deze 18+ game zag dacht ik, oké we zullen zien wat er gebeurt. Er staat namelijk op: Contains strong bloody violence, gore and sex references. Ik heb aan die zin maar één ding toe te voegen, and Sparkles!

We ontmoeten Juliet Starling, net 18 (vandaag), houdt ontzettend van lollies, “OMG I’m getting soooooo fat”. Ze verteld ons dat haar vader een DILF is “dad i’d like to f*ck” en haar moeder is onwijs lief. Ze gaat naar school naar haar vriendje Nick en na school heeft ze een verjaardagsfeestje. “OMG i’m sooooo late, I hope Nick isn’t mad at me”. Allerlei tiener opmerkingen vliegen je om je oren.

Op school blijkt de hel los gebarsten. Er is een zombie invasie en je trekt je chainsaw (kettingzaag) uit je tas. We gaan ervoor. In een paar simpele opdrachten leer je om te gaan met je controles.

Laag zagen, hoog zagen, een avoid/defence cheerleader move en een pompom stunn. Deze gebruik je tot je genoeg medals verzamelt om extra combo’s te kopen. Deze medals komen uit verschillende voorwerpen. Uit zombies, items die je voor de lol stuk slaat en uit specials. Specials zijn er of veroorzaak je zelf. Zo zijn er extra krachtige zombies, deze geven extra medals. Als je bezig bent met een missie, SOS red je klasgenoot. En deze klasgenoot word gebeten, dan wordt deze dus een sterkere zombie.

Aan het einde van de tutorial missie gebeurt het ondenkbare. Je vriendje Nick wordt gebeten. In alle wanhoop probeer je hem te redden. Je ziet een filmpje waarin je denkt, ohhh ze zaagt zijn arm eraf. Nou denk nog maar een keer. Alleen zijn hoofd blijft achter. Deze is behekst met een of andere magie. Wat doe je met een hoofd als vriendje, simpel die hang je aan je rokje en bungelt de rest van de game aan je kont. Gelukkig kan hij wel eens helpen, want blauwe hoofdloze zombies, daar plak je hem tijdelijk op als je een sterke vent nodig hebt om iets kapot te maken wat alleen niet lukt.

Deze game was op mijn oude analoge tv goed te volgen. Oké soms zijn letters wel klein, maar het is geen onspeelbare game voor mij zoals The Witcher 2. Je kunt de camera vrij draaien, bijna tot onder haar toch al mega korte rokje, maar ik speel hem het liefst als een RPG, schuin achter boven haar. Dan houd je goed overzicht over alle zombies.

Als je denkt aan zombie geweld, armen of hoofden afhakken, dan denk je aan massa’s aan bloed. Ja dat klopt, MAAR behalve dat je scherm soms vol bloed zit komt uit uit een afgehakte arm een straal aan… GLITTERSSSSSSS en hartjes. Sla hard genoeg en je ziet regenbogen en nog meer grote en kleine hartjes en glitters. Als je gelukt hebt staat er soms een danspaal in de kamer. Door als een gek Y te spammen draai je rond de paal en hak je met je chainsaw hoofden en armen eraf. Jammer is wel dat als je de paal los laat deze verdwijnt, je kan er niet terug opspringen.

Wat me ook opvalt is dat Lollipop Chainsaw vol zit met bekende cheerleader muziek. Zo ben ik groot fan van alle Bring It On films en ik heb toch echt wel wat van de bekendere cheerleader songs voorbij horen komen. Mijn Mening:JAAAAAAAAAAAAAA, zombies, bloed en glitters. Ik vond het echt heel leuk om dit spel te mogen spelen. Paal draaien en hakken. Oké ik had een beetje moeite met die vriend spelen. Als hij een zombieding is moet je de knop indrukken die in het scherm staat en op een of andere blonde manier kan ik dan ineens mijn knoppen niet meer vinden, maar toch het is gelukt en ik vond het echt heel leuk. Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar ik zal hem zeker wel blijven spelen. Op verschillende moeilijkheidsgraden zitten de lolly’s voor je health op verschillende plaatsen en de game moet zo toch afwisselend blijven. (Weet ik door de handige tooltips). Mijn score:Gameplay: 7/10Fun: 8/10Levensduur: 7/10Graphics: 7/10Originaliteit: 7/10Totaal volgens reviewer: 7,2