Na de eerste trailer van Star Wars Kinect wist ik het, die game wil ik hebben. Dat zag er zo leuk uit en ik houd toch wel van de Star Wars films. Met mijn geluk mocht ik hem ook nog eens reviewen, maar na alle negatieve berichten die ik van iedereen te horen kreeg wist ik niet meer wat ik moest verwachten. Een beetje gedesillusioneerd ben ik toch vol goede moed begonnen.

Star Wars Kinect heeft vijf game modi. Jedi-Lot, Rancor Verwoesting, Pod Racen en de Dance Off. Ook is er Beslissende Duels, maar deze is in eerste instantie locked. Ik heb me dood geërgerd aan het Nederlands. Ik heb nergens een taal instelling kunnen vinden, maar wat mij betreft gaat Star Wars over The Dark Side en niet over ‘de duistere kant’. The Force noemen ze gelukkig nog net niet kracht, maar gewoon force.

Maar goed, ik ben lekker begonnen met mijn Jedi-Lot. Je bent een jonge Padawan die nog getraind moet worden. Je mag je Padawan zelf kiezen. Ik heb natuurlijk een vrouwelijke gekozen. Daar begin je dus mee, met een training. Je leert lopen, lichtzwaard vechten en de force gebruiken. Mensen optillen, leren blokkeren en blokken optillen als een echte Jedi. De grootste kritiek die ik heb gelezen is dat je je geen echte Jedi zou voelen. Nu heb ik hier helemaal geen last van gehad. Ik sta met mijn lichtzwaard te zwaaien als een echte pro. Lichtzwaard in mijn ene hand en droids optillen met mijn andere hand. Tot spierpijn toe heb ik me een weg door het verhaal gevochten.

Ondanks je prille training is er een aanval en moet je dus echt gaan vechten met een leger droids en lizards. Voor je het weet ben je verzeild in een flinke aanval. Zit je in een schip te schieten of sta je weet met droids te gooien. Als je in een schip terecht komt moet je de vijand uit de lucht schieten. Ik heb zeker zes uur gedaan over het hele verhaal. Hierin komen verschillende bekende karakters naar voren, zoals Meester Yoda, Chewbacca en Mace Windu.

Dus ik ben daarna gaan Pod Racen, dat is me een aanslag op je bovenarmen. Met gestrekte armen naar voren sta je in je pod. Als je je arm intrekt ga je links of rechts, ook kun je tegenstanders beuken of over obstakels heen ‘springen’. In de instellingen kun je aangeven hoeveel hulp je wilt tijdens de race. Je kunt kiezen voor geen hulp (alles zelf doen), laag hulp (helpt je een beetje) of hoog hulp (heel veel hulp). Deze instellingen bepalen of je wel of geen streep-route ziet en of je heel hard moet sturen of dat je hierin geholpen wordt.

De Dance Off was mijn ware nachtmerrie. Hoewel ik dolgraag zou willen kunnen dansen kan ik er dus helemaal niks van. Iets in mijn motoriek gaat mis als ik de afbeelding links niet zo snel kan nadoen als van mij verwacht word. Ik vind dit vreselijk jammer, maar omdat het toch een deel van het spel is heb ik mijn uiterste best gedaan. De liedjes vond ik wel heel erg leuk. Bekende hits met Star Wars teksten. Hier vind je ook de natte droom van veel mannen, een half naakte prinses Lea in haar befaamde mini bikini. Oké en Jabba the Hutt, die is niet echt sexy.

Moet je nog wat agressie kwijt? Heb je een baaldag en wil even flink los gaan? Dan is de Rancor verwoesting wel wat. Een Rancor is ontsnapt en je gaat de opdrachten onderin beeld uitvoeren. Oh, ja jij bent de Rancor. Stamp op één persoon, verwoest een gebouw, eet een droid op. Je kunt alleen de opdrachten doen of helemaal los gaan op het stadje. Alles kan kapot en iedereen kan plat, dood of opgegeten worden.

Tot slot is er beslissende duels. Deze unlocked als je je lot hebt uitgespeeld. Deze heb ik verder niet gespeeld. Dit is precies het gedeelte uit het lot wat ik niet leuk vond. Daar staan en alleen maar blokkeren, links, rechts, onder of boven. Aanvallen in de andere beurt. Dan ging ik veel liever los op de legers aan droids en lizard people. Mijn Mening:Ik vond dit echt wel een leuk spel. Ik heb me prima vermaakt met mijn Jedi-Lot. Ik heb zo hard gevochten dat ik de volgende ochtend spierpijn had. Ondanks alle negatievere verhalen die ik te horen kreeg vind ik dit spel een dikke voldoende waard. Ik voelde me echt wel een Jedi. Lichtzwaard en Force. Gooien met droids en van alles en nog wat slaan. Ik vond het Nederlands wel echt heel belachelijk. Het klonk voor geen meter, maar daar was in mijn versie helaas toch niets aan te doen. Mijn score:Gameplay: 7/10Fun: 7/10Levensduur: 7/10Graphics: 8/10Originaliteit: 7/10Totaal volgens reviewer: 7,2