Er zijn niet veel games waar ik echt met smacht op zit te wachten, maar bij uitzondering had ik er dit keer wel een. Ik zat sinds FirstLook te hopen dat ik de game Disney Universe zou mogen reviewen, en wat had ik een geluk toen de game eindelijk in mijn brievenbus lande. Benieuwd naar mijn avontuur?
Van kleins af aan mag ik mezelf grote Disney Fan noemen. Alle tekenfilms zong ik van voor tot achter mee. Hoewel ik de laatste jaren niet meer alles zo fanatiek gevolgd heb viel mijn oog wel op de nieuwtjes van Disney Universe. Disney Universe is kort samengevat een ongeregeld zooitje. Maar vat dit niet verkeerd op! Het is een gezellig, leuk, lief en geweldig ongeregeld zooitje. In Disney Universe is je hulp nodig jij moet ze helpen met het redden van de Univrse. Je speelt in de game met een personage. Dit is geen personage uit een Disney tekenfilm, wel kun je voor je personage een pakje kiezen, de pakjes zijn gebaseerd op tekenfilm figuren. Zo zie je Prinses Jasmin, Pumba, Stitch, Jack Sparrow, Nemo, Mickey Mouse en veeeeeele andere voorbij komen. In de game zelf speel je ook nog outfits vrij.

Op het moment dat je begint kun je zelf bepalen met hoeveel spelers dat je speelt. Er zit geen verschil in het level of je nu met een of meerdere spelers speelt. Met meerdere spelers is het soms wat gemakkelijker als alleen. Ik ging samen met mijn zusje het avontuur aan in Disney Universe. We hadden al heel snel een hoog ooooh wat lief gehalte gevonden bij het uitzoeken van de kostuums. Ook is de game erg grappig en bevat deze een flinke portie humor. Helaas is er een plaaggeest die door het level heen komt en je probeert van je pad af te brengen. In elk level krijg je een doel, je moet bijvoorbeeld in het eerste level een brug bouwen, je vijanden verslaan, en zorgen dat je aan het eind van het level terecht komt. Om een level te doorlopen moet je soms heel logisch samenwerken en als je met zijn tweetjes bent is het belangrijk dat je goed samenwerkt. Gelukkig heb je ontelbare levens. Een balkje bovenin je beeld laat zien hoeveel leven je nog overhebt en op het moment dat je dood gaat word je opnieuw in het level gezet.

Wat me opvalt is dat het soms wel een zooitje ongeregeld is, je rent van hot naar haar en je weet nauwelijks je karakter te onderscheiden van het rommeltje op je scherm. Met regelmaat rennen we rond als een kip zonder kop. In het begin lijken er ook weinig savepoints in de game te zitten maar gelukkig blijkt bij het later opnieuw opstarten dat de game toch gesaved is. In de game moet je zoveel mogelijk Mickey Mouse hoofd muntjes verzamelen, deze muntjes kun je gebruiken om de verschillende werelden te kopen zodat je verder kunt uit je vorige wereld.

Ik zal jullie nog een beetje verklappen over het begin van de game. Je start in de omgeving van Pirates of the Carabian, waar je piraten tegenkomt en met behulp van kanonnen je een weg moet vinden door dit level heen. Verder kun je nog rondrennen op ezels, moet je brandjes blussen en piratenschepen neerschieten. De omgeving heeft zijn eigen unieke stijl, je ziet zo wat de game makers bedoelen, daarbij verraad de achtergrond muziek ook veel. Muziek die lijkt op de filmmuziek van Pirates of the Carabian en het liedje row, row, row your boot komen voorbij. Grafisch ziet de game er goed uit. Alles is mooi en netjes afgewerkt, ik zie geen vierkante hoofdjes en blokjes effecten. Ik kan er eigenlijk kort over zijn, het ziet er prima uit.

Wat ik ook zeker nog even wil benoemen is dat er veel trophy’s te verdienen zijn! En ik zelf vind trophy’s geweldig want die komen op Facebook te staan en je kunt er mee pronken. Een ander puntje wat je moet weten is dat de game niet echt gericht is op de hele jonge gamers onder ons. Voor kids van 5-6 jaar is de game echt te moeilijk. Zelfs wij met 2 volwassen dames hadden er soms nog moeite mee. Maar als je van Disney houd en een leuke game zoekt, dan is deze game een echte aanrader. Score:Gameplay: 9/10Fun: 8,5/10Levensduur: 8/10Graphics: 7/10 Originaliteit: 8,5/10Totaalscore volgens reviewer: 8,2