In deze preview lees je alle veranderingen en aanpassingen die voor de Mage zullen gelden in Cataclysm.Lees hier de eerdere previews: Warrior, Shaman, Warlock, Priest, Death Knight, Rogue, Hunter en Druid.Nieuwe Mage Spells:Flame Orb (level 81): Geïnspireerd door de capaciteiten van Prince Taldaram in Ahn’Kahet en in Icecrown Citadel, zorgt deze spell ervoor dat de Mage een brandende bol kan casten, die in een rechte lijn voor je uit gaat. Terwijl het op weg is, steekt het hier en daar nog wat targets in brand. Wanneer je Flame Orb gecast hebt, kan je verder gaan met het casten van andere spells. De spell is voor elke spec toegankelijk, hoewel de Fire Mage waarschijnlijk wel wat voordeel heeft. Een Fire Mage heeft een of meerdere talents die Flame Orb verbeteren, waardoor je Flame Orb waarschijnlijk ontploft wanneer hij zijn bestemming heeft bereikt. Time Wrap (level 83): Geeft een passief Haste effect, net als Blooslust en Heroism, aan je party of raid leden. Daarnaast verhoogt het ook tijdelijk de snelheid van de Mage zelf. Time Wrap zal verbonden zijn aan Bloodlust en Heroism, wat betekent dat je niet kan profiteren van beide als je de Exhaustion debuff hebt. Je verhoogde snelheid werkt wel onder de effecten van Exhaustion.Wall of Fog (level 85): Dit zorgt voor een lijn van mist voor de Mage, 30 meter van begin tot eind. Vijanden die door deze mist lopen raken verstrikt in een hinderlaag en zullen de nodige damage oplopen. De hoeveelheid mana die het kost voor deze spell, maken het geschikt voor een groep vijanden en niet voor individuen. Het is bedoeld om Mages te helpen om de controle te krijgen op het slagveld (battlefield), door schade toe te brengen aan inkomende vijanden, of door een vlag te beschermen in Battleground. Het duurt zo’n 10 seconden en heeft een cooldown van 30 seconden.

Veranderingen vaardigheden en mechanica:* Arcane Missiles is herontworpen en is nu een op proc gebaseerde spell. Wanneer een Mage schade toe brengt met een spell, dan is daar een kans dat Arcane Missiles beschikbaar wordt. Je kunt het vergelijken hoe Overpower van de Warrior werkt. De damage en mana kosten worden bijgesteld, zodat het aantrekkelijker wordt om deze spell te gebruiken wanneer deze beschikbaar is. Het moet zorgen voor een dynamische gameplay, met name voor de low levels.* Blizzard is van plan om spells met een onduidelijk doel te verwijderen. Het gaat hier zeker om Amplify Magic, Dampen Magic, Fire Ward en Frost Ward, en misschien nog wel meer.* De mogelijkheid om zelf water en voedsel te maken zal niet beschikbaar zijn op laag level. Waarschijnlijk komt dit pas rond level 40 terug. Ze brengen wel enkele wijzigingen aan, zodat de Mage niet snel zonder mana zit op lagere levels. Wanneer een Mage uiteindelijke leert hoe hij water en voedsel kan maken, dan herstelt zowel je health als mana tegelijk.* Scorch geeft een damage bonus voor de fire spells van een Mage. Dit moet een spell worden die je vaak zal gebruiken, het moet een deel van je ‘routine’ worden, zelf wanneer een iemand de groep al voorziet van een spell Critical Strike debuff. Scorch zal de Mage voorzien van specifieke voordelen, welke ook verbeterd kunnen worden door middel van talents.Nieuwe talents en veranderingen oude talents:* Arcane Focus geeft je de mana terug van spell die hun doel niet hebben geraakt, met inbegrip als Arcane Missiles niet start. Ze willen dat Arcane Mages verschillende talents hebben waarmee ze zien hoeveel mana ze hebben en het geeft de speler genoeg tools om hun mana te beheren.* De talent Playing with Fire zal de cooldown van Blast Wave verminderen wanneer je geraakt wordt door een melee aanval, in plaats van de huidige werking.* Pyromaniac geeft je meer Haste wanneer drie of meerdere targets worden geraakt door de effecten van je damage-over-time (DoT) fire spells.* De talent Burnout zorgt ervoor dat een Mage een spell kan casten door gebruik te maken van zijn health als hij geen mana meer heeft.

Mastery Passive Talent Tree Bonussen:ArcaneSpell DamageSpell HasteMana AdeptFireSpell DamageSpell CritIgniteFrostSpell DamageSpell Crit DamageDeathfrostMana AdeptDe hoeveelheid damage die Arcane doet hangt af van je mana. Bijvoorbeeld, een Arcane Mages doen veel meer damage met hun mana op 100% dan op 50%. Als je weinig mana hebt moet je ervoor zorgen dat je een mogelijkheid gebruikt om het weer op te krikken, zodat je je damage weer kan verhogen.IgniteAlle directe-damage fire spells zullen een damage-over-time (DoT) component toevoegen wanneer ze gecast worden. Het werkt ongeveer hetzelfde als Fireball, hoewel het DoT component veel sterker zal zijn.DeathfrostWanneer je Frostbolt cast, krijgt de Mage een buff dat de damage van alle forst, fire en arcane spells verhoogt. De enige spell die niet beïnvloed wordt door deze buff is Frostbolt zelf.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.