Ouders staan in deze tijden regelmatig voor een nog grotere uitdaging. Hoewel scholen inmiddels weer geopend zijn, ligt het risico op thuisonderwijs nog altijd op de loer. Luqo speelt hierop in en heeft een spellensysteem ontwikkeld om spelenderwijs thuis via een app samen educatieve spellen te spelen.

Luqo is een Utrechtse startup en heeft een spellensysteem ontwikkeld om samenwerkend leren in het (thuis)onderwijs structureel naar een hoger niveau te tillen. Het systeem is niet allen ontworpen om thuisonderwijs leuker en eenvoudiger te maken. Maar is ook gebouwd om eventuele leerachterstanden weg te werken en leerlingen nieuwe leeruitdagingen aan te laten gaan. Luqo levert al aan basisscholen en momenteel is er een Kickstarter-campagne opgezet om het product in oktober op de markt te brengen voor thuisgebruik.

Luqo bestaat uit meer dan 50 verschillende spellen in een overzichtelijke app die bestuurd worden met bijbehorende gamecontrollers. De controllers zijn uitgerust met fysieke knoppen die belangrijk zijn om de interactie aan te gaan en extra enthousiasme aan te wakkeren. Door de knop nemen kinderen sneller de verantwoordelijkheid over hun eigen knop en zijn minder afwachtend. Alleen door samenwerking met een andere speler komen ze verder in de educatieve spellen. De spellen zijn samen met onderwijsexperts ontwikkeld voor leerlingen tot en met groep 8.

Het project kan al vanaf 1 euro worden gesteund en ook is er een 25 euro reward beschikbaar waarmee je als symbolische dank een stickerset ontvangt. Wanneer je bereidt bent om een groter budget te investeren kan je daar een mooie tegenprestatie voor krijgen. Zo kan je bijvoorbeeld “pledgen” om de hoofdrol in een spel te krijgen of om zelfs je eigen spel te ontwikkelen in samenwerking met de designers van Luqo.

Meer over deze kickstarter campagne kan je terug vinden op deze pagina.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.