Dans je kerstkilo ́s er af met Just Dance 2017. Dansen was nog nooit zo makkelijk want je hebt alleen je smartphone nodig en dansen maar!

Dankzij de techniek van tegenwoordig is het mogelijk om te dansen met je telefoon. Het enig wat je nodig hebt is een smartphone met de Just Dance controller app. Zo kan je gemakkelijk dansen op de Wii U, PS4, Xbox One en PC. Dan heb je alleen nog batterijen en dansruimte nodig. Met de controller app kan je ook heel de game besturen.

screenshot_2016-12-23-11-18-22
screenshot_2016-12-23-11-17-44

Ik heb het gevoel dat de app niet altijd alle beweging goed kan weten. Mijn telefoon kan ook nooit VR filmpjes aan omdat ik een camera oriëntatie chip mis. Als ik een van mijn favoriet nummers speel op de originele CD haal ik 5 sterren en met mijn telefoon haal ik er net aan 4. Voor mijn gevoel werkt de Kinect iets beter omdat die ook alle bewegingen ziet en niet alleen je hand.

Just Dance 2017 bevat naast 41 nieuwe nummer ook JD Unlimited waar je 3 maanden gratis toegang hebt tot alle nummers van de vorige JD delen. Ik vind dit echt geweldig want al mijn favoriete nummers zit nu in één game. Een aantal nieuwe nummers zijn: Major Lazer Ft. MØ & DJ Snake “Lean On”, Sia Ft. Sean Paul “Cheap Thrills”, Fifth Harmony Ft. Kid Ink “Worth It”, Queen “Don’t Stop Me Now” en DNCE “Cake By The Ocean”

Alle dansnummers zijn onderverdeeld in verschillende categorieën. Je kan nu kiezen op duo, trio, kwartet, alfabetische volgorde, Just Dance 2017, kinderliedjes en aanbevolen dansen. Dit maakt het zoeken een stuk makkelijker. Als je een nummer hebt gevonden die je leuk vind kan je die toevoegen aan je favorieten zodat je de volgende keer niet meer je liedje hoeft te zoeken.

screenshot_2016-12-23-11-04-27

screenshot_2016-12-23-11-04-06

Naast de reuze selectie van nummer is er sinds dit jaar ook een Jast Dance machine. Hier krijg je 5 verschillende dans stijlen en moet je zo veel mogelijk energie halen in een dansje van een paar seconde. Dansstijlen zijn: Jodelen, bollywood, country, limbo dansen, disco, rugby en nog veel meer gekke stijlen. Moe meer jij danst des te meer energie verzamel je om vervolgens in de machine (ruimteschip) te stoppen om weg te kunnen vliegen.

Niet alleen in mijn huiskamer maar ook online wordt er flink gedanst. Liedjes die de meeste stemmen verdienen worden afgespeeld. Tijdens het dansen verzamel je punten. Er wordt een online klassement bijgehouden dus kan je ten alle tijden jouw plek in de ranglijst zien. Afhankelijk van hoeveel spelers er zijn is de lengte van die lijst.

Just Dance blijft mij altijd verassen. Dit keer is het echt geweldig want ik heb toegang tot mijn lievelingsnummers van de vorige edities. Ook is er meer om vrij te spelen tijdens het gamen dus krijg je een beter doel. De work-out lijsten zijn gelukkig ook van de partij van die kerstkilo’s mogen er wel weer af. Ik ben blij dat er diversiteit in de liedjes zitten want sommige zijn echt veelste moeilijk voor mij. De smartphone controller heeft verschillende voor-en nadelen, Zo raakt je batterij snel leeg maar kan je wel gemakkelijk met al je vrienden dansen zonder extra duren uitgaven te hoeven doen

+ Het spelen van nummers uit vorige edities. review_cijfer_9.2
– De registratie van mijn telefoon met de app.

Kopen als je: niet meer kan stoppen met dansen.