img_rise_of_the_tomb_raider_2

Lara Croft, wie kent haar niet? In dit nieuwe avontuur kruip je wederom in de huid van Lara. Voor mij is Tomb Raider een echte klassieker en ik was dus ook benieuwd waar Crystal Dynamics mee zou komen.

Wat als eerste opvalt aan de game zijn de graphics, ze zien er goed uit. Nu ben ik Lara nog gewend uit de tijd dat ze nog vierkant was, maar het kan zeker ook op tegen de games van vandaag de dag. Voor degene onder jullie die nog niet bekend zijn met Tomb Raider volgt een korte samenvatting over het spel.

img_rise_of_the_tomb_raider_1

Rise of the Tomb Raider is een actie avontuur spel ontwikkeld door Crystal Dynamics en uitgebracht door Square Enix. Het is het vervolg op de in 2013 uitgebrachte game Tomb Raider, wat dan op zijn beurt weer de reboot was van de Tomb Raider serie. De game is sinds november 2015 verkrijgbaar op de XBOX One en is sinds deze maand ook verkrijgbaar voor de PC.

In het verhaal volg je Lara Croft terwijl ze op avontuur is in Siberië op zoek naar de legendarische stad Kitezh terwijl ze vecht met een paramilitaire organisatie die probeert om voor haar achter het geheim van de stad te komen. Ze jaagt haar vaders dromen achterna opzoek naar onsterfelijkheid.

img_rise_of_the_tomb_raider_3

Rise of the Tomb Raider is een third-person actie-avondtuur game met een gelijkaardige gameplay als de game die uitkwam in 2013. Je bestuurd Lara in verschillende omgevingen, in gevecht met vijanden en terwijl je puzzels oplost. Ook kun je wapens en gadgets maken en upgraden. Ingame is er craft systeem waarmee je items als giftige pijlen kunt maken.

De omgeving is afgestemd op de weersomstandigheden en ook de tijd. Je kunt daarom ook verschillende outfits dragen. Ook heeft dit effect op jagen van dieren die enkel te voorschijn komen tijdens een bepaald moment van de dag. Ook kun je Lara’s skills kiezen en omhoog levelen waardoor ze een betere kans heeft in een gevecht of terwijl ze jaagt en craft.

Mijn Oordeel
Rise Of The Tomb Raider, ik had er eigenlijk geen verwachtingen bij maar ik moet zeggen dat het me aangenaam verrast heeft. Door de veelzijdige gameplay en interessante graphics blijf ik langer spelen dan ik normaal doe. De druk snel op een knopje om niet dood te gaan spellen laat ik normaal gezien links liggen, maar voor deze nieuwe Tomb Raider maak ik graag een uitzondering. Het verhaal is zeker interessant en de skills, upgrades en omgeving maken dit spel helemaal af. Wat ik ereview_cijfer_7.7r wel bij moet zeggen: BUGS, wow. Ik heb binnen 20 minuten spelen 2 keer een crash en 1 keer een enorme bug in mijn spel gehad. En eerlijk gezegd vind ik dat nogal onacceptabel. Misschien dat het toeval is, misschien niet. Als ik de voor en de nadelen tegen elkaar opzet zou ik zeggen: zeker de moeite, als je wat geduld hebt.

+ Mooie graphics & verhaal
+ Wapen upgrades etc maken het spel interessant

– BUGS & Crashes