Story of Seasons is een schattige, simulatie game waarin je jouw eigen boerderij moet bouwen. Je begint klein met een krakkemikkig boederijtje. Door er veel tijd en liefde in te steken zal je uiteindelijk de baas zijn van een prachtige en succesvolle boerderij en wie weet, misschien maak je ook nog nieuwe vrienden. Ben jij nieuwsgierig naar deze game? Lees dan vooral verder.

Story_of_seasons_3

Jouw personage, in Story of Seasons, heeft besloten om een eigen boerderij te beginnen op het platteland. Je hebt echter nog geen ervaring met het opbouwen van een boerderij. Dit betekend dat je eerst nog in de leer gaat bij een andere boer. Eda, een schattig oud vrouwtje, leert jou de basics voor het onderhouden van een boerderij. Tijdens je trainingsweek bij Eda kom je ook andere unieke personages tegen. Aan het einde van je trainingsweek krijg je eindelijk jouw eigen boerderij. Daarnaast besluit Eda ook nog eens op haar lieve koe Hanako aan jou te geven. Het is belangrijk dat je goed voor Hanako zorgt door haar dagelijks te borstelen en haar eten te geven. Anders zal ze geen melk produceren.

Story_of_seasons_4

Story of Seasons draait om het idee dat je jouw eigen producten verbouwt en deze verkoopt om vervolgens betere producten te kunnen maken. Met jouw verdiende geld kan je bijvoorbeeld blueprints kopen. Deze blueprints zorgen ervoor dat je nieuwe gebouwen en andere producten kan bouwen voor jouw bedrijf.

Story_of_seasons_5

Het is ook mogelijk om jouw boerderij met andere te delen. Je kan namelijk andere spelers uitnodiging. Dit kan online of via de local play functie. Daarnaast kan je ook andere bezoeken. Hierdoor kan iedereen zijn eigen, unieke en prachtige boerderij delen met een ander. Ben jij niet nieuwsgierig naar wat een vriend of vriendin heeft gebouwd?

Story_of_seasons_6

Maike’s Oordeel:

Zoals ik al eerder heb genoemd, begint het spel met een trainingsweek. Deze trainings review_cijfer_7.5week duurt, naar mijn mening, ontzettend lang. Na deze week wordt alle informatie in je boekenkast gezet, waardoor die lange trainingsweek eigenlijk niet eens nodig was. Kortom, deze game ging heel langzaam van start. Na de introductie kan je eindelijk jouw eigen boerderij gaan bouwen. Dit is ontzettend leuk en rustgevend. Je begint met het verbouwen van je eigen gewassen en het onderhouden van jouw koe Hanako. Daarnaast kan je nu rondkijken op de boerderijen van andere NPCs. Er was een boerderij met paarse accenten en ik kan niet wachten totdat mijn boerderij er ook zo uitziet. Helaas moet je wel ontzettend veel uren in deze game steken voordat jouw boerderij echt groot zal worden, maar zo werken simulatie games nou eenmaal. Dat terzijde, deze game ziet er prachtig uit. Het geeft mij dat zelfde rustgevende gevoel als wanneer ik Animal Crossing New Leaf speel en ik kan niet wachten om mijn boerderij verder te ontwikkelen. Tot slot is het misschien ook leuk om te weten dat wanneer je een hele goede relatie ontwikkeld met een van de personages, je zelfs met deze personage kan trouwen.

-Te lange introductie.
-Je moet er veel uren in steken (dit is misschien niet leuk voor iedereen).

+Ziet er prachtig uit.