Nintendo heeft met Nintendo Badge Arcade een customization functie toegevoegd aan de Nintendo 3DS in de vorm van een video game, compleet met microtransacties. Echter je kan deze game wel gratis downloaden. Ben jij nieuwsgierig naar hoe dit allemaal werkt? Lees dan vooral verder.

img_Nintendo_Badge_Arcade_1

Nintendo Badge Arcade ziet eruit als een oldskool speelhal, met een roze konijn als jouw gids. Je kan eigenlijk maar één game spelen in deze speelhal, namelijk de grijpmachines. Elke grijpmachine heeft zijn eigen unieke badges die je kan winnen. Wil jij jouw HOME-screen versieren met je badges van jouw favoriete personages, dan weet ik zeker dat je ze hier tussen kan vinden. Er worden regelmatig nieuwe badges toegevoegd. Van Animal Crossing tot Mario, Nintendo biedt veel variatie aan.

img_Nintendo_Badge_Arcade_2

De grijpmachines zijn eenvoudig te gebruiken. Zodra je begint houdt je de A-knop in totdat de grijparm boven de badge hangt die jij graag wil hebben. Dan laat je de a-knop los en met een beetje geluk heb je jouw favoriete badge te pakken. Met veel geluk stoot je nog een paar extra badges het gat in en heb je er misschien drie voor de prijs van één.

img_Nintendo_Badge_Arcade_3

Deze badges kun je niet alleen op de home screen plaatsen, maar je kan bestaande icoontjes, zoals bijvoorbeeld die van Mii-plaza, vervangen met één van de nieuwe badges. Daarnaast kun je jouw HOME-screen ook delen met andere mensen op Miiverse. Je kan zelfs een theme toevoegen die jouw badges complementeert. Kortom, als je op zoek bent geweest naar een manier om jouw HOME-screen te custromizen dan is deze game iets voor jou.

img_Nintendo_Badge_Arcade_4

Maar nu vraag je je misschien af, hoe werken de microtransacties? Wanneer je voor de eerste keer Nintendo Badge Arcade speelt, krijg je de eerste paar plays gratis. Echter, als je daarna door wil spelen dan moet je €1,- betalen voor elke 5 plays. Dit is naar mijn mening best wel duur voor 5 plays. Gelukkig kan je hier nog een beetje omheen spelen. Je kan namelijk ook spelen op een oefen grijpmachine. Wanneer je tien badges, die je niet kunt gebruiken, hebt gewonnen krijg je extra free plays. Daarnaast zijn sommige badges in deze oefen grijpmachine stiekem free plays. Helaas kan je maar één keer per dag de oefenmachine gebruiken, maar gelukkig geeft Nintendo je in ieder geval de optie om geen geld uit te geven.

img_Nintendo_Badge_Arcade_5

Maike’s oordeel:
Met Nintendo Badge Arcade heeft Nintendo een nieuwe manier van de Nintendo DSreview_cijfer_7.0 customizen aangeboden aan alle gamers. Dit is een leuk en creatief idee en ik ga zeker proberen om mijn HOME-screen te customizen. Helaas zal ik maar één keer per dag maximaal kunnen spelen, aangezien ik geen geld wil uitgeven aan deze game. €1,- per 5 plays vind ik gewoon te duur. Daarentegen moet ik wel toegeven dat de badges, en de speelhal zelf, er prachtig uitzien. Ik ga ook zeker mijn best doen om al mijn favoriete badges te verzamelen.

+Creatieve manier van customizen.
+De badges en themes zien er goed uit.
+Er is een mogelijkheid om gratis en dus zonder microtransacties te spelen.