Als je bekend bent met Japanse muziek of anime, dan heb je waarschijnlijk al van Hatsune Miku gehoord. Hatsune Miku is een schattige popster met haar eigen lijst liedjes. Nu maakt ze eindelijk haar debut in europe met de game Hatsune Miku: Project Mirai DX voor de Nintendo 3DS.

img_Hatsune_Miku_5

Hatsune Miku: Project Mirai DX is een spel dat draait om muziek en ritme en bevat in totaal 48 nummers. Probeer het ritme bij te houden door op het juiste moment op één van de kleurenpanelen te tikken of door op de juiste knop te tikken. Deze game heeft namelijk twee verschillende manieren om een nummer te spelen. Deze manieren heten Tap en Button. Daarnaast kan je ook de moeilijkheidsgraad instellen. Deze bestaan uit 1 (easy), 2 (normal) en 3(hard). Hierdoor blijf je nummers herhalen omdat dit ritmische spelletje stiekem best wel uitdagend is. Inmiddels heb ik een paar nummers op de hard-mode kunnen afronden maar, veel nummers zijn op dit moment nog te moeilijk voor mij.

img_Hatsune_Miku_3

Deze game biedt meer dan alleen de gameplay hierboven beschreven. Dit spel lijkt namelijk te draaien om “customisation”. Dit begint al bij het opstarten van deze game. Je kan namelijk kiezen met welk personage je deze game kan spelen. Je hebt de keuze uit Miku, Rin, Len, Luka, Kaito en Meiko. Aangezien deze game Hatsune Miku in de titel heeft besloot ik om te beginnen met Miku maar, je kan ontzettend makkelijk wisselen van personage.

img_Hatsune_Miku_4

Nadat je jouw karakter hebt gekozen is het tijd om te kiezen in welk appartement je gaat wonen. Hier heb je de keuze uit vijf basis-appartementen en twee woningen waarvoor je huur moet betalen. Heb je eenmaal besloten in wat voor thema-appartement je wil wonen, dan is het tijd om de game te spelen en wat mp te verdienen. Met mp kun je namelijk gaan shoppen in de Mirai Mall. Hier kun je onder andere nieuwe spulletjes kopen voor jouw appartement maar, hier vind je ook nieuwe outfits die je vrij kan spelen door een ritmisch nummer goed af te ronden. Eén van de eerste outfits die ik heb gekocht was natuurlijk de Halloween outfit aangezien het bijna oktober is.

img_Hatsune_Miku_1

Naast ontzettend schattige customisation is er nog veel meer te vinden in deze game. Je kan namelijk ook een bezoekje brengen aan de dansstudio waar jij jouw eigen dansroutines kan creëren. Ook hier heb je weer ontzettend veel opties waardoor je iets schattigs en unieks kan maken. Daarnaast kan je jouw dansje aan je profiel koppelen en delen met mensen die je tegenkomt via StreetPass of SpotPass.

Hatsune_Miku_7

Tot slot heb je nog het Mirai theater waar je niet alleen zelf nummers kan spelen maar, waar je ze ook rustig kan bekijken. Mocht jij wat hebben gemist van de filmpjes tijdens het spelen dan kun je ze hier vinden. In deze game, Hatsune Miku: Project Mirai DX, is er ontzettend veel te beleven.

Hatsune_Miku_6

Maike’s Oordeel:
Deze game ziet er ontzettend schattig uit en heeft daarnaast ook nog eens heel veel tereview_cijfer_8.5 bieden in de vorm van customisation en replayability. Doordat de gameplay stiekem nog wel best moeilijk is speel je nummers meerdere keren. Daarnaast kan je ook nog eens nieuwe items vrij spelen door nummers uit te spelen. Deze items helpen jou om jouw ervaring met deze game te personaliseren. Hierdoor vond ik het heel leuk om elke keer weer een nummer uit te spelen en te kijken wat er was toegevoegd aan de Mirai Mall. Al kon ik geen minpunten vinden in dit spel toch kan ik me voorstellen dat spel niet voor iedereen is. Ben je namelijk niet thuis in schattige anime-stijl spelletjes en hou je niet van ritmische games dan is dit misschien niet de game voor jou. Echter ben je hier wel een fan van dan zou ik nu naar de winkel rennen want dit is een geweldig spel.

+ Veel customisation.
+ Variatie in moeilijkheidsgraad.
+Ontzettend schattig spel.