Ik mocht aan de slag met de must-have game voor Blizzard fans, Heroes of the Storm.

Mijn weg naar Blizzard ging eigenlijk vrij snel. Een van mijn vrienden liet me een keer Warcraft spelen en ik was meteen verslaafd. Ondanks mijn Sci-Fi fascinatie, ben ik meer bij Warcraft gebleven in plaats van StarCraft. Toch merk ik dat bij Heroes of the Storm ik graag met de StarCraft helden speel.

img_Heroes_ofthe_Storm_03

DotA 3?
De oorspronkelijke naam van Heroes of the Storm was Blizzard DOTA en later werd dit Blizzard All-Stars. Wat ben ik blij dat het uiteindelijk Heroes of the Storm is geworden! Het is duidelijk dat de game bestaat uit helden uit de Blizzard reeks. Hoewel Heroes of the Storm inderdaad het principe van DotA in de game heeft verwerkt voelt het toch aan als veel meer dan dat. Je ontwikkelt meer binding met je helden en er zijn enorm veel mogelijkheden om te spelen op je eigen manier. Je speelt altijd samen of dat nu met vrienden is of met A.I. en er is altijd actie in de gevecht arena. In het begin start je uiteraard met de tutorial en hierna kan je kiezen tussen training wedstrijden, tegen A.I. spelen, quick matches, Custom Games waar je een eigen wedstrijd host en groeien naar de Hero League of Team League.

img_Heroes_ofthe_Storm_06

Start van de verzameling
Dankzij de Heroes of the Storm starter pack heb ik meteen aantal leuke helden om mee te spelen en krijg er nog een gave Mount en skin bij. Maar er is een free to play roulatie binnen de game waardoor ik mijn eerste training aan de slag ga met StarCraft karakter Raynor. Dit is natuurlijk hartstikke slim want zo kan je even flink wennen aan een nieuwe held er gewend aan raken en na de gratis periode aanschaffen. Ik zit eraan te denken om Raynor wel aan mijn collectie toe te voegen en 3,99 vind ik dan ook wel weer meevallen. De prijzen van helden variëren van 3,99 tot 9,99. Maar niet getreurd je hoeft niet je volledige spaarpot leeg te gooien om jouw favoriete held te bemachtigen. De helden kunnen ook met goud gekocht worden die je in de game kan verdienen met het spelen van de verschillend missies. Dus hoe meer je speelt hoe meer goud en des te eerder kan je jouw favoriete held aan je collectie toevoegen. Op dit moment kan je ruim 38 helden verzamelen om mee te spelen met ieder hun unieke eigenschappen.

img_Heroes_ofthe_Storm_05

Training is een must
Om de eerste potjes niet huilend je bijl, geweer, zwaarden of pijl en boog neer te gooien is het belangrijk om te trainen. Tijdens de training leer je wat meer over de besturing en leer je jouw held goed kennen. De helden waar je mee kan spelen zijn opgedeeld in makkelijk, gemiddeld en moeilijk. Er is ook voor iedereen een held te vinden die leuk speelt. De helden hebben ieder hun eigen rol om te spelen zo zijn er de sluipmoordenaars, de krijgers, ondersteunende helden en de specialisten. Allemaal komen ze uit een Blizzard game en dat betekend helden met humor. Zo kon ik ook aan de slag met de Tauren E.T.C. die zijn vijanden verslaat met een daverend rock concert! Tijdens de training maak je ook meteen kennis met verschillende gevechtarena’s die allemaal even prachtig of gruwelijk zijn. Iedere arena heeft naast zijn hoofdmissie, het verslaan van het andere team, kleine extra missies die je helpen bij het winnen van de wedstrijd of een leuk zakcentje opleveren.

img_Heroes_ofthe_Storm_02

Grafisch genot
Wanneer je Heroes of the Storm opstart voel je meteen de Blizzard vibe door je hele lijf heen stromen. Het logo komt je krachtig en sterk tegemoet en de muziek zorgt ervoor dat de spanning stijgt en je aan de slag wilt gaan. De helden zijn lekker uitgewerkt maar ja met zo’n Blizzard data base vol karakters moet dat ook niet meer het grootste werk zijn. De gevechtsarena’s waar je in gaat vechten zijn vrij gedetailleerd en er is veel te zien met ieder hun eigen herkenbare thema. Mochten de helden en de gevechtsarena’s je nog niet veel doen dan worden je ogen vast en zeker gestreeld door de shorts die je te zien krijgt tijdens het opstarten van de wedstrijden.

img_Heroes_ofthe_Storm_07

Vechten in stijl
In Heroes of the Storm zijn er op dit moment 8 verschillende gevechtsarena’s te vinden. De een is prachtig en betoverend terwijl de ander een hel lijkt waar je het liefst zo snel mogelijk uit wilt. Mijn favoriete gevechtsarena op dit moment is de Blackheart’s Bay waar je voor de geestige piraat Blackheart goud verzameld zodat hij je meehelpt je vijand te verslaan. Je speelt in een haven en terwijl je over het dek naar land loopt zie je de haaien in zee rond zwemmen. Wanneer je door de gevechtsarena heen loopt verschijnt steeds het gebied om je heen. Omdat alles er zo gedetailleerd eruit ziet ben ik steeds geneigd om in te zoomen of uit te zoomen, jammer maar helaas kan dit niet! Wil je even iets meer zien van een gebied omdat er een gevecht plaats vind en je net dood bent gegaan kan je heel makkelijk op een kleine map in je beeldscherm op dat gebied klikken om er een kijkje te nemen. Dit zorgt ervoor dat je altijd overzicht hebt over wat er aan de hand is tijdens je wedstrijd. In je gevechtsarena heb je niet alleen je eigen vestiging maar zijn er ook nog onafhankelijke kampen die je kan veroveren. Versla deze kampen of koop ze om en je hebt een aantal vechtersbazen extra om de vijand te verslaan.

img_Heroes_ofthe_Storm_01

Spelen met de grote helden
Wanneer je flink wat gespeeld hebt en je een matchende held hebt gevonden waar je de komende tijd aan verknocht gaat raken heb je een nieuw doel, spelen met de grote helden in de Hero League of Team League. Om dit te kunnen doen moet je levelen en nog eens levelen. Dus bereid je alvast voor op flink wat potjes tegen A.I. of wat Quick Matches om jouw held tot level 30 te brengen voor de Hero League en level 40 voor de Team League. In de Hero League speel je voor jouw rank als speler. Niet getreurd aan het einde van een seizoen worden de League Ranking gereset en maak je weer kans om die uber gamer zonder sociaal leven te verslaan. Bij Team League zorg je er uiteraard voor dat jouw Team hogerop in de ranking komt.

Sam’s oordeelreview_cijfer_8.5
Blizzard is een bedrijf dat goed weet waar hun krachten ligt. Met deze game hebben ze de verschillende werelden en games die Blizzard rijk is goed weten te combineren. Ik vind het leuk dat er veel helden zijn die je kan verzamelen en bovenal ook dat ze te verdienen zijn. Het is goed dat je veel in de game kan doen. Naast puur tegen de vijand vechten ook nog andere actie vinden tijdens de wedstrijden zorgt voor variatie. Wat ik wel minder vind is dat je flink moet levelen om echt ook mee te doen aan de Hero en Team League. Zo voelt het een beetje alsof je pas echt de volledige game mag spelen als je goed genoeg bent. Maar aan de andere kant is dit ook wel weer prettig omdat je zo echt de game goed onder de knie krijgt en dus meer kans maakt om hoger te scoren.

+ De Blizzard wereld in een game
+ Grafisch goed uitgevoerd

– Veel levelen voordat je mee kan doen met Hero League en Team League